درباره طراحی الگوی ۵ وجهی برای پیشبرد اهداف مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک فناوری تهران

رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در تشریح الگوی ۵ وجهی گفت: در این الگو به برنامه‌های حمایتی، آموزش مربیان، رسانه، آزمایشگاه‌های نوآوری و کشف نوآوری‌های مشارکتی (CO- ID) توجه ویژه شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر امیر علم بیگی، با بیان این‌که این مرکز ورودی ایده‌های دانشجویی و اعضای هیأت علمی به پارک علم و فناوری است، در ادامه اظهار کرد: زنجیره ارزش پارک علم و فناوری از مرکز نوآوری و کارآفرینی آغاز می‌شود و تا به امروز با تمرکز بر اجرای برنامه‌های حمایتی از جمله رویش و شکوفایی با محوریت ایده‌های دانشجویان و اعضای هیات علمی فعالیت داشته است.

وی، با اشاره به وجود چالش‌های این حیطه و انجام مطالعات جهانی در خصوص مدیریت و فعالیت‌های مراکز نوآوری در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه مطالعه ۲۷ مرکز نوآوری در دانشگاه‌های جهان، از ترکیب مدل‌های موجود، الگویی ۵ وجهی طراحی کردیم و دو هدف کلی ایده‌آفرینی و حل مسأله را پیگیری می‌کنیم.

رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گفت: در این الگو، به برنامه‌های حمایتی، آموزش مربیان، رسانه، آزمایشگاه‌های نوآوری و کشف نوآوری‌های مشارکتی CO- ID یا (Cooperative Innovation  Discovery) توجه ویژه شده است.

دکتر علم بیگی، فرآیندهای فعلی مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را به‌عنوان نسل اول زنجیره ارزشی این مرکز دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه‌های نوآورانه دنیا، موضوع جریان‌سازی نوآوری مورد توجه بوده و مباحثی از جمله رهبری دیجیتال، رسانه‌های دیجیتال و … را پوشش می‌دهد.

وی درباره پیاده‌سازی جریان‌سازی نوآوری، یادآور شد: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و از سویی برطرف کردن چالش‌های صاحبان کسب و کار و حمایت از نوآوران، برنامه‌هایی تعریف و طراحی شده تا جریان‌سازی نوآوری محقق شود.

انتهای پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا