صمد یوسفی‌اصل: استعدادیابی در حوزه کارآفرینی دانش‌آموزان انجام شود

رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: شناسایی استعدادهای کارآفرینی از دانش‌آموزان و دانشجویان باید انجام شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، صمد یوسفی‌اصل  ظهر امروز (۹ آذرماه) در اختتامیه چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر رسمی استان زنجان با اشاره به اینکه هرکسی در کارآفرینی موفق نمی‌شود ودر این حوزه خودشناسی اهمیت دارد، اظهار کرد: در کانون کارآفرینی اقدامات خوبی در استان انجام شده و مسیر و حرکت مثبتی در این بحث ترسیم گشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در کشور شاهد تغییر نگرش از سمت مدرک‌گرایی و توجه بیشتر به تخصص افراد هستیم، افزود: کارآفرینی که مسیر اشتباهی را طی می‌کند به سرمایه خود و کشور آسیب می‌رساند لذا بایستی این خودشناسی و استعدادیابی به طریق آموزش انجام شود، به‌خصوص در نسل جوان تا این سرمایه‌های مملکت مسیر اشتباه را نروند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه کانون کارآفرینی زنجان دچار چالش‌هایی که در سطح ملی وجود داشت، نشد، بیان کرد: با هم‌فکری و هم‌افزایی بین اداره‌کل و اتاق بازرگانی ریاست این دو مجموعه کارآفرینی در این دو اداره یکی شد که خود این تدبیر از بروز مشکلات جلوگیری کرد. 

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: کارآفرینان همواره به‌عنوان عامل تغییرات در نظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش آفرینی می‌کنند.

طیب جعفری با بیان اینکه تعریف و اساس کارآفرینی برای بسیاری از افراد مشخص نیست‌،‌ اظهارکرد: گاهی برخی‌ها بین کارآفرین و کارفرما تفاوتی قائل نیستند اگر چه هر دو برای ما باارزش است ولی این دو واژه تعاریف متفاوتی دارند؛ امروزه کشور به جایی رسیده است که قدر سرمایه‌گذار و سرمایه‌دار را می‌داند، لذا این نگاه جدید و مثبت در حوزه کارآفرینی نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه امروزه با عنایت به ماهیت متفاوت اقتصادی و اجتماعی و نیز وضعیت اشتغال و بازار کار، توجه به مقوله کارآفرینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی امری ضروری و بنیادی است، خاطرنشان کرد: قدردان کسانی هستیم که با ایده، خلاقیت و ذهن خود برای توسعه فرهنگی، مالی (اقتصادی) و اجتماعی کشور و استان تلاش می‌کنند لذا برگزاری این جشنواره مهم که مظلوم هم واقع شده برای ما حایز اهمیت است؛ چرا که شناسایی این کار آفرینان یک کار کیفی عمیق بود و ارزیابی‌های دقیق و سختی انجام شد تا هشت نفر از کارآفرینان برتر استان شناسایی و تقدیر شوند.

انتهای پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا