محمد رضاخانی: کلاس‌های آموزشی کسب و کار در کتابخانه‌های زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه یک پایگاه اجتماعی فعال است، گفت: کلاس‌های آموزشی کسب و کار در کتابخانه‌های زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، محمد رضاخانی، اظهار کرد: از شهریور سال گذشته تا کنون سه کتابخانه در مناطق محروم استان و یک کتابخانه سیار در طارم افتتاح کردیم و امسال هم برای شهر زنجان و مناطق حاشیه‌ای کتابخانه سیار راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ کتابخانه روستایی داریم، ابراز کرد: در برخی کتابخانه‌ها کلاس‌های آموزشی برای ایجاد کسب و کارهای خانگی مثل خیاطی و بافندگی برگزار شده و کتابخانه روستایی نماور توانست به ایجاد اشتغال کمک کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان زنجان با بیان اینکه اکثر کتابخانه‌ها به‌ویژه مناطق محروم درگیر کسب و کارها هستند، یادآور شد: کلاس‌های تقویتی در مناطق محروم برگزار می‌شود و برپایی کارگاه قصه‌گویی و بخش کودک از خدمات کتابخانه منطقه اسلام‌آباد است.

وی کتابخانه‌ها را بزرگترین شبکه خدمات‌رسان پایدار فرهنگی خواند و گفت: نگاه سنتی به کتابخانه باید پاک شود؛ چراکه کتابخانه یک قرائتخانه نیست بلکه یک پایگاه اجتماعی فعال است و باید برای همه اقشار برنامه داشته باشد.

رضاخانی با بیان اینکه در برخی کتابخانه‌ها غرفه‌های کودک، مادر و کودک، بخش‌های ویژه نوجوانان و سایر موارد در حال ایجاد است، عنوان کرد: تابستان امسال ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کتابخانه‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های عطارشناسی و برنامه سه‌شنبه‌های اهل کتاب برای معرفی کتاب ادامه داد: تورهای نویسندگی برای روستاها برگزار کردیم و همچنین برای برنامه نقالی هزینه شده تا آموزش‌های تخصصی قصه‌گویی به علاقه‌مندان ارائه شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا