به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی؛ رویداد کارآفرینی، نوآوری و رشد اقتصادی در پارک فناوری پردیس برگزار شد

رویداد کارآفرینی، نوآوری و رشد اقتصادی با هدف شبکه‌سازی در در پارک فناوری پردیس برگزار شد. برگزاری دو پنل تخصصی از برنامه های این نشست بود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی رویداد کارآفرینی، نوآوری و رشد اقتصادی در پارک فناوری پردیس برگزار شد. در این رویداد، صاحب نظران و کارشناسان در دو پنل تخصصی به بررسی مشکلات و چالش های این حوزه پرداختند.

در پنل اول این نشست، مجتبی جباری پور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، سیاری رئیس هیئت‌مدیره کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی کشور، ادیب نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی کشور و رئیس کانون هماهنگی فاوا و سلجوقی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو و عضو هیئت‌مدیره سازمان فناوری اطلاعات ایران در رابطه ‌با نقش توسعه نوآوری و فناوری شرکت‌های بزرگ در رشد اقتصادی کشور به بحث و گفت‌وگو و بررسی چالش‌های این حوزه پرداختند.

 در پنل دوم این نشست نیز حسین ساروخانی بازرس سازمان ملی کارآفرینی ایران، الله‌وردی‌ها رئیس و مؤسس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران و جواد علیپور از ستاد پارک فناوری پردیس به بررسی چالش‌های فناوری صنعت پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و بررسی مشکلات همرسانی فناوری در صنایع بزرگ به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در این پنل فناوران این حوزه به بررسی چالش‌های میان صنعت و دانشگاه پرداختند. الله‌وردی در این نشست گفت: ۴۰ درصد از تولیدات غیرنفتی و ۳۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور مرتبط با صنعت نفتی است و نبود رویکرد و ساختار حمایتی منجر به ایجاد مشکلاتی بین صنعتگران و فناوران این حوزه است.

ساروخانی نیز با اشاره به فعالیت کارگزاران تجارت فناوری از صنعتگران خواست نیازها و تقاضاهای فناورانه خود را در ارتباط شبکه فن‌بازار ملی ایران به اطلاع کارگزاران تجارت فناوری برسانند تا کارگزاران بتوانند با تعامل با فناوران به رفع این نیازها بپردازند.

علیپور نیز گفت: از سال ۱۳۹۶ فن‌بازار تخصصی حوزه نفت گاز پتروشیمی راه‌اندازی و توسعه فناوری از طریق این بخش انجام شده است. 

در ادامه وی با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان، توضیحاتی در مورد اعتبار مالیاتی که برای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان صورت‌گرفته، ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست کارآفرینان، شرکت‌های فناور و خلاق، استارتاپ‌ها و صاحبان ایده، نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران، کارگزاران تجارت فناوری شبکه فن‌بازار ملی ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پارک فناوری پردیس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا