رضا سلطانعلی زاده: ۱۰ درصد دانش‌بنیان‌ها در حوزه پتروشیمی هستند

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه ۹ هزارو ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۰ درصد این شرکت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه پتروشیمی محصول تولید می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، دکتر رضا سلطانعلی زاده دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در نشست خبری رویدادی در حوزه پتروشیمی گفت: امروز بالغ بر ۹هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دانش‌بنیان‌ها در صنایع مختلف فعالیت دارند که پتروشیمی یکی از این حوزه‌هاست، گفت: بر اساس آمار، بیش از ۱۰ درصد محصولات دانش‌بنیان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صنعت پتروشیمی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه بیش از ۱۳ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: پتروشیمی‌ها می‌توانند برای اقتصادی کردن محصولات دانش‌بنیان نقش خوبی ایفا کنند، زیرا بازار بزرگی برای شرکت‌های بر پایه فناوری محسوب می‌شوند.

دستیار معاون علمی با تاکید بر اینکه در راستای اقتصادی کردن محصولات دانش‌بنیان حوزه پتروشیمی و رفع نیاز این صنعت، یک رویدادی تحت عنوان پتروفن برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌تواند به عنوان یک بازار بزرگ برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و این مسیر را تسهیل کند، به همین دلیل رویداد پتروفن با حمایت معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی را برگزار می‌کند.

سلطانعلی زاده گفت: در این رویداد چند رویکرد داریم؛ ابتدا رفع نیاز‌های این هلدینگ و دوم رونمایی از محصول دانش‌بنیانی که قرار است در این هلدینگ مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد حضور‌یابند.

وی ادامه داد: امیدواریم کنار این موضوعات پنل تخصصی داشته باشیم تا در آینده شرکت‌های دانش‌بنیان بی واسطه با مدیران ارشد ارتباط برقرار کنند و این مسیر ایجاد شود.

وی گفت: رویداد پتروفن یکی از رویداد‌های حوزه پتروشیمی است که از ۱۲تا ۱۴ آذر با رویکرد هم افزایی دستگاه‌ها و ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و نیاز‌های پتروشیمی خلیج فارس برقرار می‌شود.

دبیر رویداد اضافه کرد: ضرورت این برگزاری این رویداد ایجاد جایگاه خوب در صنعت پتروشیمی و گام نهادن در مسیر نوآوری است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا