شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی جهت همکاری با تاجیکستان اعلام آمادگی کردند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی جهت همکاری با تاجیکستان را اعلام کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، در دیدار روز جمعه مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شیرعلی کبیر، وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان بر علاقه‌مندی دو طرف نسبت به تحکیم و گسترش همکاری‌ها در زمینه صنعت، معدن، فناوری‌های نوین، ترانزیت و نفت تاکید شد.

در این دیدار که علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در تاجیکستان نیز در آن حضور داشت، صفری با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی در زمینه نانو، بیوتکنولوژی، کاتالیست، تولیدات پتروشیمی، تولید داروهای جدید برای معالجه بیماران سرطانی، تجهیزات پزشکی پیشرفته جهت عمل جراحی مغز، داروهای شیمیایی و مکمل‌های رشد تولیدات کشاورزی، از آمادگی شرکت‌های ایرانی دانش‌بنیان جهت همکاری با تاجیکستان در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی خبر داد.

همچنین امکان همکاری شرکت‌های توانمند ایران در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان با اذعان به فناوری‌های پیشرفته ایران، از همکاری‌های میان دو کشور در زمینه دانش‌بنیان استقبال و بر علاقه‌مندی «دوشنبه» جهت گسترش تعاملات با شرکت‌های داروسازی ایران به منظور تامین نیازهای داخلی تاکید کرد.

در این دیدار همچنین موضوع همکاری‌های ترانزیتی، تولید تراکتور و ادوات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا