آیا «اوپن‌ای‌آی» ناقوس مرگ استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی است؟

دو سرمایه‌گذار اوپن‌ای‌آی اعلام کردند که اعلامیه اوپن‌ای‌آی در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی، ناقوس مرگ استارت‌آپ‌های نوپای سازنده محصولات هوش مصنوعی را به صدا در نمی‌آورد.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، سرمایه گذاران اوپن ای‌آی با وجود توسعه چت جی‌پی‌تی فرصت‌های استارت‌آپی بیشتری را می‌بینند.

دو سرمایه‌گذار اوپن ای‌آی روز پنجشنبه در کنفرانس رویترز اعلام کردند که اعلامیه اوپن ای‌آی در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی، ناقوس مرگ استارت‌آپ‌های نوپای سازنده محصولات هوش مصنوعی را به صدا در نمی‌آورد.

به گفته آنها، سرمایه گذاران هنوز به دنبال محصولات هوش مصنوعی جدیدی هستند که بتوانند به مصرف کنندگان در تعامل بهتر با این فناوری و پرداختن به مسائل عمیق مانند رابط کامپیوتری مغز کمک کنند.

مالک چت بات بسیار محبوب چت جی‌پی‌تی اوایل این هفته از بازاری رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد برای کار‌هایی مانند آموزش ریاضی یا طراحی استیکر‌ها به اپلیکیشن‌های شخصی سازی شده هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

این خبر باعث ایجاد ترس در میان بنیان گذاران استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی شد که نگران هستند قادر به رقابت با اوپن ای آی که در تلاش برای ایجاد یک امپراتوری هوش مصنوعی با محصولاتی باهدف مصرف کنندگان و شرکت‌ها است، نباشند.

 فضای زیادی برای ادامه نوآوری در هوش مصنوعی وجود دارد. کنستانتین بوهلر، شریک شرکت «سکوا» در این کنفرانس گفت: ما در یک گام واسطه در یک انقلاب چند دهه‌ای هستیم.

کلمر، یکی از شرکا که به تازگی سرمایه گذاری خود را در اوپن ای آی افزایش داده، همچنین گفت که در کنار چت جی پی تی فرصت‌هایی را برای ظهور اپلیکیشن‌های مصرفی می‌بیند.

وی انتظار دارد نوآوری‌های بیشتری براساس فرمت موجود چت بات‌های هوش مصنوعی که توسط چت جی پی تی محبوب شده اند، ایجاد شود.

کلمر گفت: من فکر می‌کنم که فرمت‌ها و شکل‌های واقعا جدیدی از تعامل وجود خواهد داشت که اختراع می‌شوند. 

به‌رغم سرمایه گذاری‌های دیوانه وار اخیر در این فناوری توسط شرکت‌ها و موسسات سرمایه گذاری خطرپذیر، تحلیلگران و سرمایه گذاران می‌گویند توسعه محصولات هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

جیل چیس یکی از شرکای«کپیتال جی» ( CapitalG)، به رویترز گفت: اگرچه هنوز ساخت اپلیکیشن‌هایی با استفاده از مدل‌های بزرگ زبانی نسبتا گران است، اما سرعت بالای تحقیقات در این فضا می‌تواند به کاهش سریع هزینه استنتاج هوش مصنوعی یا استفاده از یک مدل هوش مصنوعی برای پیش بینی و الهام بخشیدن به محصولات جدید منجر شود.

وی گفت:  کاهش چشمگیر هزینه استنتاج ممکن است چیز کوچکی به نظر برسد، اما برای اینکه چه نوع کسب و کار‌هایی می‌توانند ایجاد شوند و چه مواردی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، بسیار تاثیرگذار است. 

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا