محمد شریف خانی: بزرگ‌ترین رویداد کاریابی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

معاون سرمایه انسانی و مالی دانشگاه صنعتی شریف از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کار این دانشگاه، بزرگ‌ترین رویداد کاریابی دانشگاهی کشور با هدف ایجاد اشتغال و ارتباط بین صنایع، سازمان ها، شرکت‌ها با دانش آموختگان جویای کار از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور ۴۵ سازمان و شرکت خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد شریف خانی روز دوشنبه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف گفت: این نمایشگاه از روز یکشنبه ۲۱ آبان به مدت سه روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در سالن تربیت بدنی استاد جباری این دانشگاه برگزار می شود.

وی یادآور شد: در حاشیه این نمایشگاه ۱۸ گارگاه آموزشی برگزار می شود که شرکت در این کارگاه ها برای بازدیدکنندگان رایگان است.

معاون سرمایه انسانی و مالی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ۴۵ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: پیش بینی ما این است که شرکت های شرکت کننده در این نمایشگاه ۸۰۰ فرصت شغلی را به کارجویان ارایه می می دهند.

شریف خانی تصریح کرد: این نمایشگاه برای همه دانشجویان و دانش آموختگان کشور فرصتی را مهیا کرده است، هدف گذاری نمایشگاه جذب و استخدام نیروهای توانمند و علمی است. بیش از ۶۰ درصد از کارجویانی که در این نمایشگاه شرکت می کنند دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند. البته مدارک پایین تر هم دانشجویانی هستند که دنبال کارآموزی و بررسی فضای کسب و کار هستند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود مخاطب این رویداد بیشتر دانشگاهیان باشند، اظهار داشت: نمایشگاه کار اگرچه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود اما هدف آن این است که در فضای اشتغال دانشگاهی و دانش بنیان تحول ایجاد کند.

معاون دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه از حضور همه دانشگاه‌ها در این نمایشگاه استقبال می‌کنیم و انحصاری در این زمینه وجود ندارد. افزود: همه باید برای ساختن و آبادی کشور تلاش کنیم و اگر فرصت شغلی وجود دارد همه دانشجویان باید از آن استفاده کنند.

شریف خانی فرآیند جذب در این نمایشگاه را از طریق سامانه بیان کرد و یادآور شد: دانشجویان و کارجویان از طریق سامانه رزومه خود را به کارفرمایان ارسال می‌کنند. بعد از برپایی نمایشگاه در یک بازه زمانی سه تا پنج ماه آمار و اطلاعات متقاضیان کار از طریق سامانه استخراج می شود که چه تعداد از آنها از طریق این نمایشگاه مشغول به کار شدند، این کارجویان از کدام دانشگاه و در چه مقطع تحصیلی با چه گرایشی و گروه علمی و صنعتی هستند، در واقع آمار کسب و کار را به ما نشان می دهد که عملکرد نمایشگاه کار در این زمینه چگونه بوده است.

وی همچنین گفت: امسال سعی کردیم در این نمایشگاه از طیف وسیعی از صنایع برای ارائه فرصت‌های شغلی استفاده کنیم تا به همه کمک کند از این نمایشگاه استفاده کنند. رویکرد این نمایشگاه این است که افراد جویای کار بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارفرمایان، مدیران جذب و استخدام ارتباط برقرار کنند و بر همین اساس پنل الکترونیکی ارسال رزومه را در سامانه «جاوویژن» تعریف کرده‌ایم که کارجو قبل از حضور در نمایشگاه رزومه خود را ارسال کرده است و زمان برگزاری نمایشگاه با حضور در غرفه مورد نظر با کارفرما از نزدیک آشنا شود.

معاون سرمایه انسانی و مالی دانشگاه صنعتی شریف، نمایشگاه کار را یک محیط رقابتی برای سازمان ها و شرکت ها توصیف کرد و اظهار داشت: سازمان‌ها و شرکت ها باید بتوانند استعدادهایی که به این نمایشگاه می‌آیند را جذب کنند بنابراین یکی از جذابیت های نمایشگاه برای کارجویان باید این باشد که کدام سازمان و شرکت نزدیک به ایده آل های وی است.

شریف خانی ادامه داد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که بعد از نمایشگاه پیگیری می شود، این است که شرکت ها که رزومه‌های متقاضیان کار را دریافت کرده‌اند آنها را رها نکنند و با آنان ارتباط برقرار کنند ، دانشگاه شریف قرار است رتبه‌ بندی شرکت‌هایی که به موقع رزومه ها را تعیین وضعیت می کنند و به کارجویان پاسخ مناسب می دهند را انجام دهد.

وی یکی از دغدغه‌های موجود در کشور را مهاجرت افراد مستعد بیان کرد و گفت: اکرچه نمایشگاه کار قرار نیست که به صورت کلان مشکل اشتغال در کشور را حل کند اما می‌تواند دریچه امیدی برای کارجویان باشد که بدانند سازمان ها و شرکت هایی وجود دارند که نگاه ویژه به استعدادهای موجود دارند.

معاون سرمایه انسانی و مالی دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: این نمایشگاه ۱۲ سال است که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد اشتغال و ارتباط بین صنایع و شرکت‌ها و نهادهایی است که فرصت‌های شغلی را می‌خواهند به دانشجویان و دانش آموختگان و کارجویانی که در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کرده اند، ارایه دهند.

کارجویان همواره در تلاش برای جذب شدن در شرکت‌ها و سازمان‌هایی متناسب با مرتبه علمی و مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند.‌ همچنین جذب نیروهای متخصص، مستعد و کارآمد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع و کسب‌وکار است. رفع عواملی که مانع اشتغال پایدار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود از یک سو و نبود بستر مناسب برای ارتباط مستقیم شرکت‌ها و کارجویان، دانشگاه صنعتی شریف را بر آن داشت تا در سال ۱۳۹۰ اقدام به برپایی نمایشگاه کار کند

دانشگاه صنعتی شریف به عنوان بنیانگذار اولین نمایشگاه کار در ایران تا کنون تجربه برگزاری ۱۲ دوره این نمایشگاه را داشته است و این رویداد به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه دانشگاه شناخته شده است. از مهم ترین اهداف این برنامه، امکان ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان، ارائه فرصت‌های شغلی،‌ امکان معرفی و ارتقای برند کارفرمایی،‌تسهیل فرآیند جذب و استخدام سازمان‌ها،‌ آشنایی با مهارت های مورد نیاز کارفرمایان و شناسایی استعدادها و علایق کارجویان است.

سیزدهمین دوره این نمایشگاه از ۹ الی ۱۲ آبان ماه سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف (سالن استاد جباری) برگزار می‌شود.

خط مشی نمایشگاه کار بر یک رویکرد چندوجهی استوار است که آن را به موثرترین و پر منفعت ترین شکل از فرآیند استخدام نیروی انسانی تبدیل می کند. هر شرکت یا سازمانی نیاز دارد که کارکنان خود را با یک رویکرد جامع و بر مبنای وجوه مختلف و در نهایت براساس کفایت و لیاقت آنها استخدام کند و نمایشگاه کار براساس خط مشی خود شرایط لازم برای این فرآیند برای متقاضیان را ایجاد می‌کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا