بیش از ۷۰۰۰ فرصت شغلی در دو سال گذشته ایجاد شد

صندوق کارآفرینی امید در دو سال دولت سیزدهم بیش از ۲۵۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده و در قالب طرح‌های اشتغال‌آفرینی بیش از ۷۰۰۰ فرصت شغلی توسط صندوق ایجاد و تثبیت شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیش از ۲۵۰۰ فقره تسهیلات طی دو سال دولت سیزدهم پرداخت و بیش از ۷۰۰۰ فرصت شغلی در قالب طرح‌ های اشتغال‌آفرینی ایجاد و تثبیت شده‌ است.رویکرد صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است.

این صندوق در راستای رسالت خود برای حمایت از توسعه اشتغال، بخش اعظمی از منابع را در حمایت از صاحبان طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای بازار محور اختصاص داده و به سمت مشاغل پایدار هدایت کرده است.

در این راستا نعمت الله رضایی ـ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید – از پرداخت بیش از ۲۵۰۰ فقره تسهیلات طی دو سال دولت سیزدهم خبر داده و می‌گوید: طی این مدت بیش از ۷۰۰۰ فرصت شغلی در قالب طرح‌های اشتغال‌آفرینی توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد و تثبیت شده است.

او به نقش موثر واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی اشاره کرده و می‌گوید بیش از ۸۰ درصد اشتغال کشور توسط واحدهای خرد و کوچک ایجاد شده است؛ از این رو حمایت از واحدهای مذکور ضمن اشتغالزایی، زمینه افزایش تولید در کشور را فراهم می‌کند.

آنطور که مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفته، در سال جاری قرار است ۷۰ هزار طرح توسط صندوق مورد حمایت قرار گیرد و ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شود.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده و عمده طرح‌های صندوق جزو طرح های خرد و کوچک و متوسط معیشت محور بوده که به سرعت جذب بازار اشتغال می‌شوند.

طبق آمارها ۳۲ درصد کارآفرینان و متقاضیان طرح‌های اشتغال مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید را زنان تشکیل داده و بیش از ۴۷ درصد از شاغلین این طرح‌ها بانوان بودند. صندوق کارآفرینی امید همچنین در راستای راه‌اندازی خطوط تولید و تسریع در احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، طرح‌های متعددی را پیگیری و اجرا کرده است.

سال گذشته بیش از ۴۰ هزار و ۸۷۰ فقره وام در سطح کشور به کارگاه‌ها و کسب و کارهای خرد و کوچک و متوسط پرداخت شد که در قالب آن ۱۰۶ هزار فرصت شغلی ایجاد و تثبیت شده است.

به گزارش ایسنا، حمایت مالی از ساماندهی تولید انبوه در قالب کسب وکارهای خرد و کوچک اصلی‌ترین استراتژی صندوق کارآفرینی امید بوده و با اعطای وام‌های ارزان قیمت به مشاغل خانگی و روستایی زمینه گسترش اشتغال و کارآفرینی و درآمدزایی در روستاها را فراهم کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا