محمد محمودی: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت صندوق توسعه صنایع دریایی است

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ایران گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت صندوق توسعه صنایع دریایی برای رونق فعالیت‌های شناورسازی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد محمودی در بوشهر اظهار کرد: صنعت دانش‌بنیان رویکرد جدید وزات صمت در کشور است و در این زمینه تلاش می‌شود ارتباط صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش تقویت شود.

وی بیان کرد: باید منظومه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان در جوار صنایع بزرگ شکل بگیرد چراکه این صنایع از گردش مالی بالایی برخوردار بوده و برای موفقیت نیاز مبرم دانش و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی تصریح کرد: در رویکرد جدید ابلاغی به صندوق توسعه صنایع دریایی تصمیم بر این شده تا فعالیت های محلی در استان‎های ساحلی گسترش داده شود.

محمودی ادامه داد: برای ساخت شناور تاکنون وام‌های شناورسازی پرداخت و مورد استفاده تولیدکنندگان قرار می‌گرفت اما برای عمق بخشی به این حوزه نیاز به دانش و فناوری به طور جد احساس می‌‎شود.

وی افزود: صندوق تاکنون شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ را مورد حمایت قرار داده ولی اکنون در برنامه جدید روی دانش و توانایی های مهندسی و فناوری‌های موردنیاز نسل جدید کشتی‌ها تمرکز شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ادامه داد: بر همین اساس توسعه ارتباط صندوق با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و صندوق پروژهش و فناوری گسترش داده شده تا با پیدا کردن پروژه‌های مشترک پیدا و ضعف های این حوزه از نظر مالی پوشش داده شود.

وی عنوان کرد: استان‌های ساحلی با وجود قرارگیری در جوار دریا از این ظرفیت کمتر استفاده کردند و این در حالی است که عمده شرکت‎های بزرگ در کنار ساحل شکل می‌گیرند.

محمودی افزود: در حوزه دانش‌بنیان نیز عملکرد استان‌های ساحلی مانند غیرساحلی بوده و کمتر از دریا استفاده کردند ولی با این وجود در استان بوشهر در زمینه تولید جلبک در دریا اقدام‌های انجام شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: واقعیت این است که در استان‌های ساحلی بیولوژی دریا نسبت به صنایع بزرگ دریایی پررنگ تر دیده شده چراکه صنعت دریایی پروژه‌های گرانی بوده و شرکت‌های نوپا کمتر موفق تامین مالی برای ورود به این عرصه می شوند و چنین وضعیتی طبیعت صنایع دریایی است.

محمودی تصریح کرد: برای همین صنایع بزرگ باید در محوریت فعالیت قرار گیرند تا بتوانند هزینه‌های سنگین و تکنولوژی موردنیاز کشور را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تامین کنند.

وی افزود: استان بوشهر با داشتن دانشگاه خلیج فارس و نخبگان فراوان، ظرفیت بسیار بالایی دارد که رشته دریایی در این دانشگاه بخوبی طراحی و اجرایی شده است.

محمودی یادآور شد: استان بوشهر در رشته‌های صنعت دریایی دانش آموخته متخصص و با دانشی دارد که این نشان می‌دهد دانشگاه وظیفه خود را بخوبی ایفا کرده و صنعت و صندوق توسعه صنایع دریایی نیز باید از این فعالیت‌ها حمایت کنند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی تاکید کرد: تبصره 18 بودجه و سایر ظرفیت‎‌ها باید برای توسعه اشتغال صنعتی به کمک بیایند چرا که اشتغال صنعتی اهمیت بالایی داشته و در صورت حمایت اشتغال کنونی صنایع دریایی چندین برابر وضعیت موجود می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا