مجتبی شریعتی: خراسان جنوبی رتبه دوم امنیت سرمایه‌گذاری را کسب کرد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس پایش و ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خراسان جنوبی برای سومین دوره متوالی در شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه دوم را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مجتبی شریعتی‌فر،افزود: این رتبه بندی به صورت فصلی منتشر می‌شود و در گزارش اخیر منتشر شده در شهریور سال جاری که مربوط به پایش امنیت سرمایه‌گذاری استان‌ها در پاییز ۱۴۰۱ است، خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را مانند ۲ فصل قبلی به دست آورده است.

وی عنوان کرد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که با استفاده از آمارهای رسمی منتشر شده در کشور و نیز ارزیابی سه هزار و ۵۲ فعال اقتصادی در همه استان‌های کشور انجام شده، وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در پاییز سال ۱۴۰۱ را با ۲۸ مولفه، هفت نماگر به تفکیک استان‌ها و در ۹ حوزه کسب و کار نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته به ترتیب استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و هرمزگان مناسب‌ترین وضعیت را از دیدگاه فعالان کسب و کار از منظر شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دارا هستند.

وی تصریح کرد: رتبه خراسان جنوبی حاکی از این است که نماگرهای عملکرد مطلوب دولت در استان، ثبات اقتصاد کلان، شفافیت و ثبات رویه قبلی اجرایی، فرهنگ وفای به عهد، مصونیت مالی شهروندان و تضمین حقوق مالکیت با امتیاز ۶.۳۵ از ۱۰ به دست آمده است.

شریعتی‌فر افزود: میانگین امتیاز کشور برای این شاخص ۶.۸۲ بوده و امتیاز ۱۰ بدترین حالت امنیت سرمایه‌گذاری است.

وی اجرای اقدامات زیرساختی برای توسعه اقتصادی استان با اهتمام و پیگیری ویژه استاندار، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در کارگروه‌های مختلف اعم از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فعال‌سازی اقتصاد مرز، بهبود فضای کسب و کار از سوی دستگاه‌های اجرایی و حذف قوانین مخل کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی را از دلایل این موفقیت ذکر کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: حمایت مسئولان استانی از سرمایه‌گذاران و عمل کردن مسئولان استانی و محلی به وعده‌های اقتصادی داده شده، مشارکت بانک‌ها و موسسات عامل در تولید و اقتصاد استان، پیگیری و مطالبه رسانه‌های استان در به ثمر رسیدن طرح‌های سرمایه‌گذاری از دیگر دلایل است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا