بسته مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی خواهد شد

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان در تهران، اظهار داشت: پنجشنبه (ششم مهر) این رویداد با حضور ١۵٠ شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «علی بابایی» امروز (سه‌شنبه) در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: ۲ دهه از تاکید بر گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان گذشته است اما برای رسیدن با این هدف فاصله داریم.

این مقام مسوول گفت: از هشت‌هزار و ۹۹۵ شرکت دانش‌بنیان موجود در کشور، کمتر از ۷۰ مورد آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی که خصوصی و دارای بیش از ۱۰۰ نیرو باشند تشکیل می‌دهد که معادل کمتر از یک درصد از کل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: تعرفه واردات محصولات مشابه، تامین مالی متوسط مقیاس، تخصیص ارز به مواد اولیه و ماشین‌آلات، خرید شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان، از محورهای اصلی در رشد این شرکت‌ها است.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت با اشاره به تبدیل شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک‌مقیاس به بزرگ‌مقیاس، گفت: نهادهای مختلف در این زمینه باید فعال باشند و از شرکت‌ها حمایت کنند.

وی بیان‌داشت: وزارت صمت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در عرصه آب، حمل و نقل و انرژی ورود کنند، به‌صورت ویژه حمایت می‌کند و در این راستا ٢ صندوق متعلق به این وزارتخانه به‌کارگیری می‌شود.

رونمایی از بسته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

بابایی با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان در تهران، اظهار داشت: پنجشنبه (ششم مهر) این رویداد با حضور ١۵٠ شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق های حمایتی از شرکت های دانش بنیان برگزار می‌شود.

وی ادامه‌داد: با همکاری وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و علوم تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازوکارهای جدید را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف می‌کنیم تا شاهد رفع موانع شرکت های دانش‌بنیان باشیم.

این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان‌کرد: ایجاد بازار رقابتی و صادراتی برای تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت گفت: دبیرخانه راهبری این همایش تشکیل می‌شود که با تشکیل کمیته‌ها مسایل شرکت‌های دانش‌بنیان بررسی می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا