مرکز نوآوری خوشه‌های صنعتی در آذربایجان غربی راه‌اندازی خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: مجوز راه‌ا‌ندازی مرکز نوآوری خوشه‌های صنعتی اخذ شده که طی دو هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، امیر شهسوار بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت دفتر خدمات الکترونیک کلینیک کسب و کار اظهار کرد: مجوز مرکز نوآوری خوشه‌های صنعتی اخذ شده که طی دو هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی، عدم تأمین نقدینگی، عدم تأمین مواد اولیه، بازاریابی و صادرات را عمده مشکل و علت غیر فعال بودن برخی واحدهای صنعتی شرکت و نواحی صنعتی دانست. ۱۵۴۶ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۱۳۲۰ واحد فعال و ۲۲۶ واحد غیر فعال است.

شهسوار با بیان اینکه ۲۱ شرکت صنعتی و ۱۶ ناحیه صنعتی در استان وجود دارد، افزود: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۳۸۲ نفر اشتغال در ۱۵۴۶ واحد و نواحی صنعتی استان ایجاد و ۵۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات شاخص در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان طی سال جاری افزود: در راستای توسعه خدمات زیربنایی در شهرک و نواحی صنعتی استان، ۱۵ هزار تن آسفالت، ۴۰ هزار مترمکعب جدول گذاری و ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات زیرسازی انجام شده است.

شهسوار با بیان اینکه یکی از عمده مشکلاتی که شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دریافت تسهیلات مواجه بودند، عدم وجود اسناد ثبتی بود، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده، اخذ سندهای ثبتی و تفکیکی واحدهای صنعتی استان به میزان ۸۰۰ هکتار انجام شد.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی جزو استان‌های شاخص در احیای واحدهای صنعتی راکد است.

شهسوار از راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک کسب و کار در استان خبر داد و افزود: این دفتر خدمات با هدف معرفی خدمات و همیاری واحدها و طرح‌های صنعتی استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی قطب صنعتی در ارومیه هستیم، گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی بین حد فاصل شهرک صنعتی فاز یک و دو وجود دارد که درصددیم در صورت استفاده از اراضی مذکور، شهرک‌های صنعتی یک و دو و اراضی اطراف را به قطب صنعتی ارومیه تبدیل کنیم.

همچنین وحیدی، معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نشست افزود: از ۹۹ شرکت دانش بنیان استان، ۵۶ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند و امسال ۹ مجوز حضور واحد دانش بنیان جهت استقرار در شرکت صنعتی استان صادر شد.

وی در خصوص احیای واحدهای راکد نیز گفت: طی سال جاری ۲۲ واحد راکد و مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگشتند.

وحیدی ادامه داد: ۲۶و احد مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور داشتند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا