برنامه اقدام مشترک توانمندسازی و مهارت‌افزایی صنایع خلاق و فناوری‌های نرم آغاز شد

توانمندسازی و مهارت افزایی، برنامه اقدام مشترک با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه زیست‌بوم اقتصاد خلاق و دانش‌بنیانی عرصه آموزش کشور آغاز شد.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، توانمندسازی و مهارت افزایی، برنامه اقدام مشترک با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه زیست‌بوم اقتصاد خلاق و دانش‌بنیانی عرصه آموزش کشور آغاز شد.

برنامه اقدام مشترک ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط  ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ابلاغ شد.

ارتقا و توسعه حوزه مهارت افزایی، آموزش و اشتغال‌زایی با محوریت عرصه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی و نرم، یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی این برنامه است؛ بر همین اساس، در راستای توسعه اشتغال و خلق ارزش‌افزوده با استفاده از ظرفیت‌های طرفین به‌منظور توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم این برنامه در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز، سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه و ارتقای سطح مهارت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی کشور به‌خصوص جوانان و بانوان در حوزه فناوری‌های فرهنگی و نرم و همچنین فعالان زیست‌بوم صنایع خلاق، تدوین و اعلام شد.

این برنامه اقدام مشترک، ذیل تفاهم‌نامه فی‌مابین ستاد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به امضای مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مجتبی نوروزی چلیچه، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رسیده است.

از محور‌های این برنامه اقدام مشترک می‌توان به تعیین نظام ارزیابی‌های مهارتی و شغلی و اعتبارسنجی، صدور مجوز و کارگزاری، اختصاص فضای استقرار برای تیم‌های استارتاپی و هسته‌های فناور عرصه صنایع خلاق، ترویج و فرهنگ‌سازی، تولید محتوا، اجرای دوره‌های آموزشی، مهارتی و توانمندسازی در راستای اشتغال با محوریت صنایع خلاق اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه در ۱۵ مردادماه سال جاری در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور در افق ۱۴۰۲ و اجرایی سازی راهبرد ۱۰ سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی میان طرفین به امضا رسیده است و مقرر بود آئین‌نامه اجرایی آن در قالب برنامه اقدام مشترک نیز طی یک ماه تدوین شود که با تنظیم و تصویب این برنامه اقدام مشترک، گامی دیگر برای تحقق و اجرایی سازی پیوند میان عرصه آموزش، توانمندسازی، مهارت‌افزایی با محوریت صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی و نرم برداشته شد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا