محصولات و شرکت‌های برتر پارک فناوری پردیس معرفی شدند

همزمان با برگزاری بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، محصول جدید شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه های دارویی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و مکاترونیک و مواد پیشرفته رونمایی و شرکت‌هایی که فعالیت برجسته‌ای طی سال ۱۴۰۱ داشتند، به عنوان شرکت‌های برتر معرفی شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،‌ بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور برگزار شد. در این مراسم علاوه بر معرفی شرکت های برتر پارک در حوزه های مختلف، از محصولات جدید پارک فناوری پردیس رونمایی شد. همچنین ۹ شرکت‌ برتر پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۱ معرفی و تقدیر شدند.

محصولات رونمایی شده در بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس؛

قرص ایبروتینیب (ibrutinib)

در سال های اخیر قرص ایبروتینیب به عنوان درمان جایگزین درمان های ناموفق بیماران مبتلا به لنفوم معرفی شده است. عملکرد این قرص منجر به پاکسازی سلول های سرطانی از بدن بیمار خواهد شد. قیمت بالا و نبود این محصول در بازار دارویی کشور، باعث شده درمان با این دارو در کشور کمتر مورد توجه باشد.

شرکت دانش بنیان زیست تخمیر از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید این دارو و همچنین ایجاد خط تولید ماده موثره آن، علاوه بر رفع نیاز داخل، صرفه جویی ارزی ۱۰ میلیون دلاری را برای کشور به ارمغان آورد.

فناوری ساخت نانوذرات لیپوزومال برای تولید فراورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای

نانوذرات لیپوزومال در تولید مکمل های دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. فرآورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای نانولیپوزومال اثربخشی بالاتر و عوارض بسیار کمتری نسبت به دیگر انواع مکمل‌ها دارند.

شرکت دانش بنیان «فناوران وندا فارمد» از شرکت های مستقر در کارخانه نوآوری آزادی توانسته است با بومی سازی فناوری ساخت نانوذرات لیپوزومال در داخل کشور، اقدام به تولید قطره آهن لیپوزومال و مکمل های لیپوزومال روی کند. این فرآورده های دارویی علاوه بر جذب بیشتر در بدن انسان و اثربخشی بیشتر، از تداخل و مسمویت های دارویی نیز جلوگیری می کند.

فیلر جوشکاری فولادهای آستنیتی

فیلرهای جوشکاری در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. فیلر جوشکاری فولادهای آستنیتی در حال حاضر از طریق واردات با قیمت بالا و کیفیت نامناسب در کشور وجود دارد.

شرکت دانش بنیان توسعه فن آوری مواد و انرژی آراد از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با انجام فرایندهای تحقیق و توسعه، اقدام به تولید فیلر جوشکاری فولادهای آستنیتی کند. جلوگیری از خروج ارز به میزان یک میلیون دلار در سال و رفع نیاز صنایع استراتژیک کشور از مزایای تولید این محصول است.

کرم گیاهی Leish G۱

درمان بیماری سالک از طریق تزریق داروی وارداتی گلوکانتیم یا مگلومین آنتی‌مونات در موضع زخم است که هم اثربخشی اندکی دارد و هم گاهی به دلیل تزریق غلط دارو در موضع زخم در مراکز بهداشتی باعث گسترش زخم می‌شود. این روش علاوه بر ایجاد درد شدید در ناحیه زخم و اثربخشی کم، عوارض جدی در برخی بیماران ایجاد می کند.

شرکت دانش بنیان بهپاد طب ایرانیان از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس با تحقیقات گسترده چندین ساله توانسته است کرم گیاهی درمان سالک را تولید کند. از ویژگی های این محصول می توان به قدرت تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی سلولی، قدرت ترمیم‌کنندگی جوشگاه زخم و اثر مستقیم ضد انگلی اشاره کرد.

میکروپیپت‌های مورد نیاز درمان ناباروری به روش ICSI

نیاز روزافزون مراکز درمان ناباروری به تجهیزات پزشکی مورد نیاز این عرصه، منجر به ایجاد خطر تولید میکروپیپت‌های مورد نیاز درمان ناباروری به روش ICSI شده است.

شرکت دانش بنیان راون سازه از شرک های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید این میکروپیپت‌ها، نیاز کشور را تأمین کند. این تجهیزات در مراکز درمان ناباروری جهت تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم به داخل تخمک و بیوپسی کردن بلاستومر از جنین انسانی مورد استفاده قرار می گیرد. گروهی از جنین شناسان، تیم بیولوژی و مهندسین متالوژی در تولید این محصول مشارکت داشته اند. این محصول می تواند سالانه یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی را در پی داشته باشد.

فناوری ساخت گرانول از گیاهان دارویی

فناوری CCG از فناوری های به‌روز جهانی در تولید دارو به شمار می رود که در این فناوری، داروها با کیفیت و اثربخشی بهتری تولید می شوند.

شرکت فریار نو روش از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است از فناوری CCG برای اولین بار در جهان برای ساخت گرانول از گیاهان دارویی استفاده کند. حذف حلال های غیرضرور در فرآیندهای مربوط به فرآوری و تولید محصولات و فرآورده های طبیعی، افزایش پایداری مواد موثره فرآورده های طبیعی در محصولات نهایی و افزایش اثربخشی محصولات فرآورده طبیعی از مزایای استفاده از این فناوری است.

با توجه به سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی گردش مالی و تجارت جهانی متمرکز و مبتنی بر گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به حدود پنج هزار میلیارد دلار خواهد رسید که استفاده از این فناوری در کشور می تواند منجر به افزایش تولید ناخالص ملی شود.

سروو موتور BLDC

کاربرد گسترده سروو موتورها در صنایع مختلف، فرایند تحقیق و توسعه روی این نوع موتورها را در پی داشته است. شرکت دانش بنیان مانا پرداز کنترل از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با انجام تحقیقات گسترده، سروو موتور BLDC را تولید کند. دَوَران بازوهای مکانیکی با گشتاور، دقت موقعیت و سرعت فوق العاده بالا از ویژگی های این محصول است. ویژگی هایی نظیر ابعاد ظاهری، توان و گشتاور خروجی، دقت سرعت و موقعیت از وجوه تمایز این محصول با نمونه های خارجی آن است.

دستگاه تله کاردیوگراف ۱۲ لید

دستگاه تله کاردیوگراف یک سیستم الکترونیکی پزشکی است که به منظور پایش، نمایش، ذخیره و تحلیل سیگنال‌های قلب با قابلیت انتقال داده به صورت تله متری، در نظر گرفته شده است. شرکت دانش بنیان پویندگان راه سعادت از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید این محصول، امکان پایش، ثبت و تحلیل سیگنال قلبی افراد بزرگسال، کودکان و نوزادان را جهت تشخیص اختلالات قلبی فراهم سازد.

طراحی سامانه تشخیص اولیه از راه دور بیماری‌های قلبی با استفاده سیستمی با وزن کم و کارکرد طولانی مدت بدون باتری و با استفاده از تلفن همراه از ویژگی های این محصول است.

فرستنده مایع خنک تلویزیونی دیجیتال DVB-T/T۲ دو هرتی ۶ کیلو وات

شرکت دانش بنیان فرا افرند از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس موفق به تولید فرستنده مایع خنک تلویزیونی دیجیتال DVB-T/T۲ دو هرتی ۶ کیلو وات شده است. این محصول جهت پخش زمینیِ تلویزیونیِ دیجیتال در شهرهای بزرگ با استاندارد DVB-T یا ۲ DVB-T با گستره جغرافیایی وسیع کاربرد دارد. سازمان صداوسیما از مهمترین مشتریان این محصول است.

از ویژگی های این محصول می توان به سطح قدرت بالا، کاهش مصرف انرژی فرستنده و استفاده در تمام پهنای باند UHF ۴۷۰-۸۶۲MHz اشاره کرد.

ریپیتر ۱۰ برنامه‌ رادیویی اف ام

عدم سیگنال دهی در برخی از نقاط کوهستانی یا تونل ها باعث قطع ارتباط رادیویی می شود. شرکت دانش بنیان فرا افرند از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس با تولید ریپیتر ۱۰ برنامه‌ رادیویی اف ام ضمن رفع این مشکل، انتقال پیام های ترافیکی یا امدادی را تسهیل کرده است.

این محصول نمونه مشابه داخلی و خارجی نداشته و فرایند تحقیق و توسعه آن ۲ سال به طول انجامیده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا