مرکز جامع مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان در استان سمنان راه‌اندازی خواهد شد

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از تأسیس مرکز جامع مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان در این استان خبر داد و گفت: در همین راستا امروز تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان منعقد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد امروز 29 شهریورماه گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر علمی نمودن و هم افزایی در راستای استفاده بهینه از منابع و ارتقاء سطح کیفی خدمات با توسعه امور آموزشی و پژوهشی و همچنین توسعه همکاری های علمی دوجانبه و ارتقاء سطح تعاملات علمی، فرهنگی میان دو دستگاه این تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وی افزود: هدف اصلی و مهم از انعقاد تفاهم نامه توسعه و ارتقاء سطح همکاری ها در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی، ازدواج، جوانی جمعیت و کاهش آسیب های اجتماعی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان راه اندازی مرکز تخصصی مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان استان سمنان را یکی از موضوعات اصلی این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: این مرکز از مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان و با همکاری جهاددانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان تأسیس و راه اندازی می شود.

منصفی راد ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی جوانان، افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق، کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و توسعه چرخه اقتصادی کشور، افزایش امید به زندگی، فرزند آوری و ثبات جمعیت از جمله اهداف کلی این مرکز است.

وی خاطرنشان کرد: هدایت و برنامه ریزی جوانان جهت ورود به بازار کار، استعداد یابی و آموزش و توانمندسازی جوانان، اتصال به بازار کار و تشکیل شبکه و سازماندهی فرآیند شغلی نیز از جمله اهداف تخصصی مرکز تخصصی مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان استان سمنان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: همکاری و برقراری روابط متقابل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به منظور بهره وری بیشتر از امکانات و تسهیلات طرفین در زمینه توانمندسازی و اشتغال جوانان، همکاری در خصوص نیازسنجی آموزشی و تدوین دوره‌های تخصصی مورد نیاز، همکاری متقابل در گذراندن دوره های کوتاه مدت و بلند مدت ویژه جوانان و اجرای طرح ها و برنامه های مشترک در زمینه های پژوهشی، ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله سایر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا