7 نکته مهم از توصیه‌های تجاری برای کارآفرینانی که به تازگی شروع به کار کرده‌اند

کارآفرین بودن آزمونی از تمامیت و کمال شماست. با چالش‌های مختلف و موقعیت‌های جدید که به‌طور همزمان پیش روی شما قرار می‌گیرند، می‌توانید به‌راحتی اهدافتان را از دست دهید.

به گزارش کارآفرینی پرس، کارآفرینی یک مسیر چالش‌برانگیز، جالب و پاداش‌دهنده است. در نتیجه، حتی بهترین مشاوره‌ها باید باتوجه به وضعیت شما درنظر گرفته شوند، زیرا موفقیت واقعی کسب‌و‌کار شما به بهترین نتیجه برای شما خلاصه می‌شود.

شروع کردن یک کسب‌و‌کار به‌عنوان یک کارآفرین می‌تواند به‌طور همزمان نگران‌ککننده و هم هیجان‌انگیز باشد. اگرچه ممکن است مهارت‌ها و تجربه لازم برای شروع را داشته باشید، اما این‌که مسئولیت به تنهایی بر شانه‌های شماست، ممکن است مانند کار کردن در یک شغل معمولی 9-5 ساعته احساس امنیت برایتان ایجاد نکند. با این حال، احساس آزادی و موفقیت باعث می‌شود که حس کنید این‌گونه ریسک کردن ارزشش را دارد.

هرکسی که تصمیم به جهش و ادامه مسیر گرفته است، در نقطه‌ای از مسیر دچار عدم اطمینان می‌شود. با این حال، دلایل ناشناخته‌ای وجود دارد، اما یادگیری همراه با پیشرفت برای شما امکان انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند. در هنگام شروع یک تلاش در راستای کارآفرینی نکته مهم این است که با چه سرعت و در چه جهتی که برای هدف شما مناسب است، پیش بروید، اما در ادامه به چند نکته کلی به‌عنوان آغاز مسیرتان ارائه شده است:

1. کانال قدردانی

سرخوردگی کارآفرینی می‌تواند منجر به احساس تاسف برای خود شود. بعضی روزها انگار هیچ چیز درست پیش نمی‌رود. روزهای دیگر، ممکن است خود را با دیگران در زمینه کاری خود مقایسه کنید و تعجب کنید که چرا موفقیت آن‌ها سریعتر به‌دست می‌آید. در این لحظات، میل به ترک می‌تواند بسیار آسان به نظر برسد. برای احساس کردن و تأمل به خود فرصت ندهید، بلکه این احساسات را به شکرگزاری بابت همه چیزهایی که دارید و قولی که به کجا می‌روید تغییر دهید. روزهای بدی وجود خواهد داشت، اما وقتی دیدگاه خود را تغییر دهید، می‌توانید همه چیز را برای بهتر شدن تغییر دهید.

2. به فرآیند متعهد شوید

به‌عنوان یک کارآفرین، شما همه نقش‌ها را ایفا می‌کنید. شما رئیس، عامل عملیاتی، حسابدار، مشوق و غیره هستید. بنابراین، این به شما بستگی دارد که از برند خود دفاع کنید و در صورت نیاز خودتان را تطبیق دهید. حتی زمانی که شرایط سخت می‌شوند (و این اتفاق خواهند افتاد)، باید کسب‌و‌کار خود را زیر نظر داشته، آن را بررسی کنید و به آن ایمان داشته باشید.

هیچ کس به اندازه شما اهمیت نمی‌دهد، بنابراین در تصمیم‌گیری برای اینکه با چه کسی کار می‌کنید، محتاط باشید و برای کمک به دستیابی به اهدفتان از دیگران مشارکت بگیرید. به یاد داشته باشید، این یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت، بنابراین ممکن است همه چیز به سرعتی که شما می‌خواهید اتفاق نیفتد. در این روند صبور باشید.

3. سازماندهی کنید

داشتن ایده‌های بزرگ بخش هیجان انگیز است، اما واقعیت این است که شما باید کارها را سازماندهی کنید تا بتوانند به‌خوبی اجرا شوند. از ابزارها و برنامه‌های مدیریت پروژه برای صورت‌حساب، زمان‌بندی، برندسازی و تبلیغات آنلاین استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمرکز شما بر رشد کسب‌وکار از ارائه محصول یا خدمات با کیفیت کم نمی‌کند. باید تعادل خوبی بین حفظ مشتریان و جذب مشتریان جدید وجود داشته باشد. در ابتدا سازماندهی به زمان بیشتری نیاز دارد، اما پس از راه‌اندازی کسب‌وکار شما، سازماندهی انجام شده در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌کند.

4. به ارزیابی‌های خود اطمینان داشته باشید

تعیین ارزیابی یکی از چالش برانگیزترین کارها برای کارآفرینان است، عمدتاً به این دلیل که آن‌ها مطمئن نیستند که باید چه باشند. در مورد میانگین‌های صنعت خود تحقیق کنید و تخصص، تجربه و مهارت‌های خود را در نظر بگیرید تا به رتبه‌بندی که با آن راحت هستید برسید. با این حال، خود را ارزان نفروشید. ممکن است همه آن تجارت‌ها برای شما مناسب نباشند و بالعکس. به‌جای نگرانی بیش از حد در مورد کمیت، بر ایجاد روابط با کیفیت با مشتری تمرکز کنید.

5. به‌دنبال حمایت دیگران باشید

هر کسب‌وکاری دارای رقابت است، اما هر صنعتی فضای زیادی برای هر کسی که می‌خواهد موفق شود، دارد. از طریق شبکه و رویدادهای اجتماعی یا حتی آنلاین با کارآفرینان دیگر ارتباط برقرار کنید. به اشتراک گذاشتن داستان‌های مبارزات‌تان با دیگران و نکاتی برای ارتقای کسب‌وکارتان به سطح بعدی می‌تواند به شما انگیزه دهد. این به شما امکان می‌دهد حتی زمانی که یک کسب‌وکار را به‌صورت انفرادی اداره می‌کنید، بخشی از یک جامعه باشید. به‌علاوه، همراهی می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید، کمتر احساس تنهایی کنید.

6. به خودت وفادار بمان

کارآفرین بودن آزمون درستی شماست. با چالش‌های مختلف و موقعیت‌های جدیدی که همزمان پیش می‌روید، به‌راحتی می‌توانید مسیر اهداف خود را از دست بدهید. در حالی که بیرون رفتن به تنهایی خروج از منطقه امن شماست، شما می‌خواهید این کار را به‌عنوان خود واقعی خود انجام دهید. میانبرهایی وجود خواهد داشت که در طول مسیر پیدا خواهید کرد. فقط مطمئن شوید که آن‌ها با آن‌چه می‌خواهید در تجارت‌تان انجام دهید هماهنگ هستند. برای اطمینان از این‌که هنوز استراتژی‌ها، شراکت‌ها و مسیرهای‌هایتان برای شما صادق هستند مکث کنید و آن‌ها را مجدد مورد بررسی قرار دهید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت به یک نقطه فرسودگی یا در هم شکسته برسید، زیرا شما با موضوعات ناهماهنگ هستید.

7. پیروزی‌ها را جشن بگیرید

زندگی به‌عنوان یک کارآفرین شلوغ است. هفته‌هایی وجود دارد که ردیابی روزهای آن هفته‌ها سخت است. با این حال، با هرج و مرج برنامه خود، زمانی را برای جشن گرفتن پیروزی‌های کوچک و بزرگ و برنامه‌ریزی پاداش‌ها اختصاص دهید. یک جایزه می‌تواند به کوچکی پذیرایی از خودتان با ناهار یا به اندازه گرفتن فضای اداری جدید برای کمک به رشد برند شما باشد. هر چیزی که نشان می‌دهد ارزش تلاش را دارید، آن را انجام دهید. قدردانی از دستاوردهای خود در این مسیر به شما انگیزه می‌دهد که ادامه دهید، پیشرفت کنید و رشد کنید و بیشتر از این، شما لیاقتش را دارید.

  • نویسنده: کلی هایمن (KELLY HYMAN)

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
Entrepreneur

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا