اجرای آزمایشی طرح رتبه‌بندی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در 4 استان

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار از اجرای آزمایشی طرح رتبه­‌بندی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در چهار استان کشور خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار؛ با اشاره اجرای آزمایشی طرح رتبه­ بندی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در 4 استان کشور گفت:یکی از موثرترین روش­های پشتیبانی و پایدارسازی کسب و کارها در کشور، گسترش و هدایت صنعت مشاوره کسب و کار است و در این راستا مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به عنوان یکی از بازیگران زیست ­بوم کارآفرینی کشور به ­منظور کمک و ارائه مشاوره های تخصصی به کارآفرینان و متقاضیانِ ایجاد یا توسعه کسب و کار و در راستای ایجاد اشتغال پایدار بر اساس مصوبه شورای­عالی اشتغال ایجاد شده‌­اند.

وی در ادامه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تسهیل و بهبود فضای کسب و کار کشور اشاره و بیان کرد: با راه­ اندازی سامانه از تیرماه سال جاری و اتصال آن به درگاه ملی مجوزها، صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به صورت آنی انجام می‌شود و نظارت بر این مراکز نیز به صورت پسینی صورت می­‌پذیرد.

این مراکز مشتمل بر چهار نوع مجوز تحت عناوین: مشاوره­ کارآفرینی، شتاب­دهندگی، فضای ­کار اشتراکی و کافه­ کارآفرینی می­باشند و تاکنون بالغ بر 1600 مرکز در سراسر کشور ایجاد و مشغول فعالیت هستند.

ملک افزود: در این راستا به منظور ارتقاء کیفیت، ایجاد انگیزه و افزایش رقابت صحیح بین مراکز، طرح رتبه‌بندی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است. از این رو شاخص­‌های تخصصی و معیارهای ارزیابی و رتبه بندی هر چهار نوع خدمت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، طراحی، تدوین و در سامانه مربوطه ( moshavere.mcls.gov.ir ) بارگذاری شده و در چهار استان کشور(اصفهان، البرز، خراسان شمالی و یزد) به صورت آزمایشی در حال اجرا می­ باشد. بدیهی است پس از کسب نتایج رتبه‌­بندی آزمایشی و اصلاح و رفع مشکلات احتمالی، طرح رتبه­‌بندی مراکز به صورت سراسری در کشور اجرا می‌­شود.

وی در پایان اظهار داشت: اجرای این طرح، توانمندی‌های حرفه‌ای، مدیریتی و ظرفیت‌های مراکز مشاوره را برای ارائه خدمات باکیفیت و تخصصی افزایش می‌دهد. همچنین به تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران برای ارتقاء شیوه نظارت و سازماندهی عملکرد و خدمات بخش غیردولتی کمک می‌نماید. مراکز دارای رتبه­‌های الف می­توانند از حمایت­‌ها و پشتیبانی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخوردار شوند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا