ثبت ۲۱۵ نیاز صنایع خراسان‌شمالی در سامانه «نان»

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۲۱۵ نیاز فناورانه صنایع استان شناسایی و در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) ثبت شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی اظهار کرد: استان خراسان شمالی از نظر احصای نیازهای صنایع و ثبت آن در سامانه نان دارای رتبه ۱۰ کشوری است که در این راستا از صنایع می‌خواهیم نیازها را شناسایی و برای رفع‌ آن در سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: تاکنون چندین رویداد تانا در خراسان شمالی برای شناسایی مشکلات صنایع استان برگزار شده است که نخستین تانای صنعت استان با هدف شناسایی نیازهای حوزه سلامت برگزار شد.

قربانی ادامه داد: به دنبال برگزاری رویدادهای تانا ۱۰۰ مورد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها، دستگاه‌ها و بخش‌های منعقد شد که از مجموع این تعداد ۱۲ مورد منجر به قرارداد شده است.

سامانه نان بخشی از نظام ملی نوآوری است که ایده‌ها بعد از این بر اساس نیازها شکل می‌گیرد و اساتید دانشگاه ها می توانند پیشنهاددهنده نیازها در این سامانه باشند.

نخبگان و افراد خلاق و نوآور نیز مسایل و مشکلات صنایع را در سامانه اختیار دارند و می‌توانند برای رفع آن طرح ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند که در صورتی عملیاتی شدن مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری خراسان شمالی سال گذشته بعد از استان آذربایجان غربی به عنوان دومین پارک علمی به سطح ۲ ارتقا یافت و این رقابت با سایر مراکز مهم ادامه دارد.

خراسان شمالی دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و بیش از ۳۰هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا