قاسم رستم پور: اعتبارات اشتغالزایی کشور ۱۰ برابر افزایش یافت

مدیر کل دفتر نظارت، اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ میزان اعتبارات اشتغال زایی در کشور طی دولت سیزدهم حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم رستم پور مدیرکل اشتغال وزارت تعاون در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خواف گفت:‌ منابع اعتباری اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ از ۵۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ با هفت برابر افزایش در سالجاری به ۳۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

او افزود:‌ میزان اعتبارت و تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ سایر دستگاه‌های اجرایی نیز طی همین مدت از ۲۸۰ هزار میلیارد ریال، با رشد حدود ۱۰ برابری امسال به ۲ هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:‌ پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال که در سال ۱۴۰۰، به میزان ۳۲۰ میلیارد ریال بود، پارسال با رشد ۳ برابری به یک هزار میلیارد ریال رسید.

رستم پور بیان کرد:‌ در دولت سیزدهم حدود سه هزار میلیارد ریال برای اشتعال هدف‌گذاری شده است که هزار میلیارد آن قرض‌الحسنه خواهد بود و نسبت به دولت سابق ۱۰ برابر افزایش داشته است.

او تصریح کرد:‌ از سال گذشته تاکنون ۷۲۸ هزار ایجاد اشتغال خالص در کشور ثبت شده است که استان خراسان رضوی جزء بیشترین اشتغال شاخص است.

مدیرکل اشتغال وزارت تعاون کیفیت بخشی و پایدار سازی کسب و کارها و اشتغال از طریق افزایش نظارتها و پرداخت تسهیلات حمایتی را رویکرد مهم دولت سیزدهم ذکر و تاکید کرد: ایجاد اشتغال یک امر بین بخشی است که با هم افزایی همه بخشها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط محقق می شود و تحقق اهداف آن تنها وظیفه وزارت تعاون نیست.

رستم پور اظهار کرد:‌ برای تحقق اشتغال و کارآفرینی پایدار همه متولیان مربوطه در بخش‌های تامین زیرساختها،‌ حمل و نقلی،‌ مقوله ارتباطات و فناوری و تامین مالی باید به وظایف خطیر خود عمل کنند و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در این زمینه نقش هماهنگی را بر عهده دارد.

او نرخ بیکاری در سطح کشور را هشت درصد و نرم جهانی آن را پنج درصد برشمرد و افزود:‌ مهمترین هدف از ضرورت اعلام تعهد اشتغال در اعلام آمارهای مربوط به اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور و به تبع آن استانها و شهرستان‌های مختلف، ثابت ماندن نرخ بیکاری است.

اشتغال پایدار در خواف

مهدی عباسپور فرماندار خواف هم اجرای سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم را مهمترین رویکرد برنامه ریزی های اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان ذکر کرد و گفت:‌ از همه ظرفیتهای موجود اقتصادی، صنعتی و معدنی برای ایجاد فرصتهای اشتغالزایی پایدار در خواف استفاده می‌شود.

او افزود:‌ در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان دارای شرایط، توانمندسازی افراد متقاضی اشتغال از طریق آموزشهای فنی و حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌های بازآموزی و ضمن خدمت رویکرد مهم در اشتغال پایدار در شهرستان خواف به شمار می‌رود.

فرماندار خواف وجود معادن سنگ آهن سنگان خواف به عنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن کشور و فعالیت ۳۲ معدن کنسانتره وپ گندله سازی و پلاسری را از پتانسیل‌های خوب برای اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان برشمرد و ادامه داد: این اقدامات فرصت بی نظیری برای رونق اقتصادی منطقه شرق کشور است.

عباسپور با اشاره به افزایش گرایش افراد متقاضی کار و حتی افراد شاغل و یا دارای سوابق بیمه‌ای در سایر بخش‌ها برای اشتغال در معادن سنگان خواف بیان کرد:‌ از مجموع ۲ هزار نفر که بدین منظور ثبت نام کرده‌اند، ۸۰۰ نفر دارای سابقه پرداخت بیمه در سایر بخش‌ها هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا