محمود کریمی بیرانوند: کاریابی‌ها بازوان اجرایی دولت در حوزه اشتغال هستند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاریابی‌های غیردولتی به‌عنوان بازوان اجرایی در حوزه اشتغال و بازار کار، می‌توانند نقش به سزایی در این زمینه ایفا کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمود کریمی بیرانوند شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با کاریابی‌های کردستان اظهار کرد: کاریابی‌ها همواره یکی از ابزارهای مهم شناخت و تنظیم بازار کار به شمار می‌آیند و به‌عنوان حلقه واسط بین عرضه و تقاضای نیروی کار ایفای نقش می‌کنند.

وی کاریابی ها را در کاهش نرخ بیکاری موثر دانست و افزود: این دفاتر بر اساس مفاد ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی کاریابی‌های غیردولتی، وظایفی چون انجام فرایند راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار، کسب فرصت‌های شغلی از کارفرمایان، اشتغال کارجویان و شناخت بازار کار داخلی را بر عهده دارند و با هدایت افراد به‌سوی رشته تحصیلی و شغلی مناسب و موردنیاز، در افزایش بهره‌وری نیروی کار می‌توانند سهم عمده‌ای داشته باشند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه جستجوی شغلی، بر نقش کاریابی ها در این سامانپه تاکید کرد.

کریمی بیرانوند یادآور شد: سامانه با هدف نظارت، شفافیت اطلاعات و سیاست گذاری دقیق و هم‌رسانی کارجو و کارفرما با هم ایجاد شده است و کارجویان، کارفرمایان و هم کاریابی‌ها با مراجعه به سامانه جستجوی شغل می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا