محمدمهدی برادران: آمار بیکاری در اردبیل تا ۷.۴ درصد کاهش یافته است

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمار بیکاری در استان اردبیل با جذب نیروهای تخصصی و کارآمد تا ۷.۴ دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، محمدمهدی برادران پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در بخش صنعت است و به رغم قدمت تاریخی و تمدنی در این عرصه نیز توانسته در سال‌های اخیر گام‌های جدی را بردارد.

وی به کاهش آمار بیکاری در این استان تا ۷.۴ دهم درصد اشاره کرد و گفت: هر چند متوسط برخی از استان‌ها در این حوزه قابل قبول است اما باید تدبیری بیندیشیم تا هر ۶ ماه آمار بیکاری تعدیل شده و به نقطه مطلوب و مناسب در ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی دست پیدا کنیم.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما رشته‌های صنعتی متنوعی را در این استان با حضور سرمایه‌گذاران توانمند و فعال شاهد هستیم و قطعاً در گره‌گشایی از مشکلات آنها اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر در اولویت وزارت صمت قرار گرفته است.

برادران از تشکیل کمیته مشترک با وزارت اقتصاد و دارایی برای رفع موانع تولید و تسهیل‌گری در این حوزه خبر داد و افزود: امیدواریم مشکلات بانکی، گمرکی و حتی سامانه‌ای در قالب این کارگروه‌ها و کمیته‌های مشترک برطرف شده و بیش از این سرمایه‌گذاران در مسیر صدور مجوزها و پیشرفت فعالیت‌ها با موانع و مشکلاتی روبه‌رو نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موضوع تعدد سامانه‌ها در وزارت صمت است که در ساماندهی این حوزه فعالیت‌های خوبی آغاز شده و امیدواریم در قالب این نشست‌های مشترک موانع و مشکلات برطرف شود.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به دغدغه‌های فعالان حوزه تولید در بحث شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز با پیگیری که وزیر جدید صمت انجام داده، به دنبال راهکارهای قانونی هستیم تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا