تیمور پور حیدری: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان ۲ برابر رشد یافت

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۲ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان خبر داد و افزود: این سازمان توانست با اقداماتی روبه جلو تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان را  از ۱۷۱ واحد به ۳۷۰ واحد افزایش دهد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، تیمور پورحیدری روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌های گیلان در آستانه روز خبرنگار اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال گذشته ۱۷۱ مورد بود که با پیگیری و ارتباط موثر بین صنعت و همه دانشگاه‌های استان به‌واسطه تفاهم نامه ای برای بهره‌مندی از توان علمی اساتید دانشگاه در راستای بهبود تولید، کاهش هزینه‌های تولید، بروز رسانی ماشین‌آلات و همچنین آموزش تولیدکنندگان، برنامه‌ریزی‌های کاری مطلوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ۳۷۰ شرکت درحال افزایش است که به این ترتیب رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان را شاهد هستیم.

پورحیدری در ادامه با اشاره به وجود سه گمرک انزلی، آستارا و حسن رود، سهم صادراتی سال گذشته استان را ۷۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این سهم تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست چرا که در سطح استان ۱۰۰ ویژند (برند) صادراتی و تولید کننده وجود دارد که با جدیت و همه توان تلاش می‌کنند اما محصولات آنها از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی گیلان در سال گذشته از هیات‌های تجاری متعدد خارجی گفت: اتاق بازرگانی گیلان با اعضای جدید با تمام قوا فعالیت خود را آغاز کرده و با برنامه‌ریزی و هدف گذاری‌های انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم سهم صادراتی استان را به نحو شایسته ارتقاء دهیم.

پورحیدری با بیان اینکه اداره کل صعت، معدن و تجارت گیلان در حوزه اشتغال سال گذشته توانست سهم ۳۷ درصدی خود را محقق کند افزود: سهم این دستگاه اجرایی سال گذشته در بخش اشتغال ۱۵ هزار شغل بود که ۱۶ هزار و ۴۰۰ شغل در حوزه صنعت، معدن و اصناف ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به تولید، صنعت و اشتغال است لذا از همه دستگاه‌های متولی اشتغال این انتظار می‌رود که برای رونق و رشد تولید، حفظ اشتغال موجود و افزایش میزان اشتغال همکاری‌های لازم را داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا