اعلام فراخوان دومین رویداد دانش‌بنیان با محور سلامت در مشهد

دومین رویداد درگاه عرضه و تقاضای محصولات و خدمات دانش‌بنیانی«دعوت» با موضوع فناوریهای حوزه سلامت و درمان امروز در مشهد فراخوان داد.

به گزارش ایرنا، دبیر دومین رویداد درگاه عرضه و تقاضای محصولات و خدمات دانش‌بنیانی (دعوت) روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: محورهای اصلی این رویداد که ۲۵ آبان ماه امسال توسط شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار می شود شامل دارو، اقتصاد دیجیتال در سلامت و تجهیزات و ملزومات پزشکی است.

محمد مزیدی افزود: با توجه به اهمیت موضوع جمعیت، فرزندآوری و با توجه به افزایش آمار مبتلایان به دیابت و مشکلاتی که این بیماری برای مردم ایجاد می‌کند، این ۲ موضوع نیز به عنوان محورهای ویژه رویداد مزبور انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۱ شهریور آخرین مهلت ارسال آثار است، بیان کرد: هدایای نقدی، عقد قراردادهای خرید تضمینی و حمایت برای تولید یا توسعه محصول از جمله مزایای حضور در این رویداد است.

دبیر دومین رویداد «دعوت» با بیان اینکه علاقه‌مندان برای ثبت‌نام به درگاه razavihti.com مراجعه نمایند، افزود: شرکتهای فناوری امکان حضور در رویداد را دارند که دستکم نمونه اولیه محصول یا خدمات را در محیط آزمایشگاهی با موفقیت سپری کرده باشند.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی هم گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت، موسسه خدمات دارویی رضوی، انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور و بیمارستان رضوی و پارک علم و فناوری سلامت مشهد برخی از مشارکت‌کنندگان در برگزاری این رویداد هستند.

مجتبی بهنام با بیان اینکه آستان قدس سه سال است که در حوزه دانش‌بنیان ورود و ۲ سال است که سرمایه‌گذاری در این عرصه را آغاز کرده است، افزود: آستان قدس رضوی بر طبق تاکید حجت الاسلام مروی، تولیت آن، در حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان نگاه سودجویانه ندارد و این نوع نگاه و سود آن حرام است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی افزود: در حمایت از شهرکتهای دانش‌بنیان تصدی‌گری نمی‌کنیم بلکه سهام ما زیر ۵۰ درصد است و پس از سه تا پنج سال سهام خود را به همان شرکت یا دیگران واگذار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: نیازمند یک دفتر و شعبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم در شرق کشور هستیم که فناوران برای انجام یک کار کوچک اداری نیازمند سفر به تهران نباشند. وقتی جوانان در گیرو دار و پیچ و خم اداری و دوندگی های مربوط به آن باشد به جایی مهاجرت می‌کنند که فرصت و حمایت بیشتری از او شود چنان که هم اینک شاهد مهاجرت نخبگان هستیم.

بهنام با بیان اینکه تاکنون در ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری شده است که ۲ مورد آن به سود رسیده‌اند، گفت: درمان، تجهیزات صنعتی و ارتباطات و هوا فضا از جمله محورهایی است که در شرکتهای دانش‌بنیان مورد حمایت قرار گرفته است. هر شرکت سه تا پنج سال نیاز دارد تا به سوددهی برسد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا