افزایش 2.5 برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان مرکزی

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به ۲.۵ برابر افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر صندوق پژوهش و فناوری در اختیار سه سهامدار خارج از استان مرکزی است.

به‌ گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، محمدعلی داستان روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان مرکزی با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به 2.5 برابر افزایش یافته است، گردش مالی پارک علم و فناوری استان چند برابر شده که این رشد مالی از 10 به 230 میلیارد تومان افزایش داشته است. پارک علم و فناوری استان مرکزی برای نخستین بار موفق شد ارزش افزوده به میزان یک میلیارد تومان را به استان بازگرداند.

وی افزود: استفاده از سایر ظرفیت‌ها مانند بنیاد علوی و صندوق شکوفایی نیز در دستور کار پارک قرار دارد، حوزه دیگری که پارک به آن ورود داشته، حوزه نرم است به طوری که می‌توان مشکلات حوزه فرهنگ را با ابزار نرم در حل مسئله اقدام کرد و برای فعالیت در این حوزه با همکاری تبلیغات اسلامی به اهداف مورد نظر دست یافت.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی تصریح کرد: دیدگاه تجاری‌سازی در حوزه فرهنگی با کمک پارک علم و فناوری امکان‌پذیر است، تعامل پارک علم و فناوری با دانشگاه‌ها، از دیگر حوزه‌های پارک و فناوری استان مرکزی است که می‌تواند به عنوان الگو در سطح کشور معرفی شود.

داستان عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر صندوق پژوهش و فناوری در اختیار سه سهامدار است که در استان حضور ندارند در حالی که این صندوق می‌تواند به عنوان بازوی اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. روند عملکرد صندوق پژوهش و فناوری رضایت‌بخش نیست که نیاز است صندوق دیگری از شرکت‌های فعال دانش‌بنیان استان تشکیل و در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور، گام‌های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی بالاترین تنوع محصولات دانش بنیان را دارد، گفت: پیشنهاد می‌شود صندوق جدید با حداقل سرمایه با سرمایه‌داران موجود تشکیل تا در یک بازه زمانی سه ساله به رقم مورد نظر دست پیدا کنیم.

ناحیه نوآوری در شهر اراک مجاور دانشگاه جامع اراک ایجاد شود

مجتبی دولفقاری، رئیس دانشگاه اراک در این نشست، اظهار داشت: نیاز است ناحیه نوآوری در شهر اراک مجاور دانشگاه جامع اراک ایجاد شود، یک قطعه زمین مجاور دانشگاه اراک و علوم پزشکی واقع شده که در اختیار مشاغل مزاحم قرار دارد و موجب نارضایتی اساتید و دانشجویان شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کاربری زمین آموزشی است و قابلیت ساخت مسکن را ندارد از این رو انتظار است که برای ساخت شهرک و منطقه نوآوری در راستای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد تا زمینه اشتغال فناوران و دانشگاهیان را فراهم شود.

رئیس دانشگاه اراک تصریح کرد: نیاز است سرعت بخشی لازم در خصوص ایجاد صندوق پژوهش و فناوری استانی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ایجاد خط اعتبار ویژه جهت تقویت شرکت‌های داشت بنیان از طریق صندوق، ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدکننده محصولات فناوری و ارائه خدمات مشاوره استاندارد سازی محصولات دانش بنیان از الزامات است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا