مهدی خالقی: شرکت‌های دانش‌بنیان برای جذب نیروی انسانی تسهیلات دریافت می‌کنند

 مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای جذب نیروی انسانی تسهیلات با نرخ ۲ درصد و تا سقف ۹ میلیارد ریال دریافت می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مهدی خالقی، چهارشنبه در جریان سفر خود به خوزستان در دیدار با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و تحقق اهداف کاری این شرکت‌ها است بیان کرد: یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری حضور در مناطق و استان‌های کم برخوردار محروم کشور است تا زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم و از این ظرفیت بیش از پیش در حوزه تولید و اشتغال استفاده گردد.

وی گفت: عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی ضعیف است، بانک‌ها بر اساس دستور مقام معظم رهبری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید تعامل بهتری را با این مجموعه‌ها داشته باشند.

خالقی با بیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی این صندوق در نظر گرفته شده است اظهارکرد: ۷۵ خدمت مالی در قالب پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود و انتظار داریم که شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین عملکرد و فعالیت را برای ایجاد اشتغال و کمک به بخش تولید داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستندکه حمایت از آنان می‌تواند موجب ارتقا کیفیت سطح تولید شود.

علی مهدی پور ادامه‌داد: مشاوران توسعه فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی و فن‌بازار منطقه‌ای استان، تعداد ۱۵ شرکت مستعد دانش‌بنیانی را شناسایی کردند، استعدادیابی دیگر شرکت‌های فناور و ارائه مشاوره به آن‌ها برای اخذ تاییدیه دانش‌بنیانی در دستور کار شهرک است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود برای تشریح و پیگیری حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، نشست‌هایی به صورت جداگانه با همکاری فن بازار منطقه‌ای خوزستان و صندوق پژوهش و فناوری استان با شرکت‌های فناور استانی و صنایع بزرگ برگزار شود.

۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ شرکت صنعتی فناورانه هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا