محسن جهانشاهی: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کمترین بحران اشتغال را دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای گفت: بیش از 60 درصد از برنامه‌های درسی در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای بازتعریف و بازنگری شده و به همین دلیل کمترین بحران اشتغال را بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان‌مان ‌شاهدیم.

ب گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: یکی از محاسن دانشگاه‌های مهارتی این است که با توجه به سیلابس‌های درسی و براساس نیاز روز جامعه، شغل و حرف طراحی و تعریف می‌شوند؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای عمدتاً کمتر با مشکل اشتغال مواجه می‌شوند. 

وی افزود: حدود ۷۰-۶۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در مشاغلی مشغول می‌شوند که با رشته‌ تحصیلی‌شان مرتبط است، اما ممکن است این آمار در بعضی از رشته‌ها به ۹۰ درصد هم برسد. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه‌های نظری خیلی از رشته‌ها موضوعیت ندارند و رشته‌ها با بازار کار مطابقت ندارند. از طریق شورای گسترش و شورای برنامه‌ریزی مجوزی به دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای داده شده که براساس آن مجوز می‌توانیم رشته‌های درسی را بازتعریف و بازنگری کنیم و حتی برخی رشته‌ها را حذف یا اضافه کنیم. 

جهانشاهی در پایان یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد از برنامه‌های درسی در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای بازنگری شده و ملاحظه می‌کنید به راحتی می‌توانیم رشته‌های کم مخاطب و رشته‌هایی که بازار اشتغال و شغل ندارند را تغییر دهیم و رشته‌های جدید را اضافه کنیم به همین دلیل ما کمترین بحران اشتغال را بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان‌مان داریم. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا