۹۶ درصد تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در طرح شناسه کالا شرکت کردند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ایران گفت: بر اساس جلسات برگزار شده با معاون صنایع عمومی وزارت صمت در راستای مبارزه با کالای قاچاق، دست‌کم ۹۶ درصد تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کشور در طرح شناسه کالا شرکت کردند و با دریافت کد شناسه، همکاری خوبی با این طرح داشتند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «عباس هاشمی»، با اشاره به آغاز طرح تشدید برخورد با عرضه کالاهای بدون شناسه از ۱۶ خرداد، افزود: این مهم با توجه به اعتقاد قاطبه فعالان این صنعت و صنف به اینکه در حال حاضر بهترین شیوه مبارزه با قاچاق کالا و عرضه کالاهای بی‌هویت در این حوزه همین طرح است، اجرایی شد.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: اعضای انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ایران که ۸۵ درصد سهم بازار این محصولات را در کشور در اختیار دارند، نهایت همکاری را با وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا داشتند و حتی تلاش شد تا سایر تولیدکنندگانی که عضو این انجمن نبودند را نیز پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به مقوله قاچاق کالا در کشور و موفقیت‌های حاصله در این زمینه، از طرح وزارت صمت خبر داد که برپایه آن، کالاهایی که از طریق کولبری و ته‌لنجی و با مجوز وارد کشور می‌شد نیز توسط شرکت‌های بزرگ داخلی رجیستر شوند و خدمات پس از فروش دریافت کنند؛ در این زمینه هرچند مقاومت‌هایی از سوی برخی شرکت‌ها وجود داشت، اما به دلیل اینکه ساماندهی بازار مد نظر بود، به توافقاتی نیز دست یافتیم.

لوازم‌خانگی کوچک، در صدر محصولات قاچاق‌پذیر

هاشمی، عمده قاچاق لوازم‌خانگی را در بخش لوازم‌خانگی کوچک برشمرد و دلیل آن را تنوع مدل و محصولات و همچنین موضوع قاچاق‌پذیری برشمرد.

وی ادامه‌داد: در برخی دیگر از کالاها نظیر مایکروویو یا اسپلیت یونیت که کمبود تولید در کشور وجود دارد نیز شاهد قاچاق هستیم، هرچند همین مساله سبب شده تا سرمایه‌گذاری خوبی برای تولید این لوازم از جمله اسپلیت را شاهد باشیم.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ایران در عین حال تاکید کرد: باید تامین ارز و مواد اولیه این محصولات برای جبران کمبود بازار در دستور کار قرار بگیرد، چرا که تولید لوازم‌خانگی کوچک نیازمند خطوط سنگین و گرانی نیست.

شناسه کالا یا کد کالا که به آن بارکد نیز می گویند، در واقع شناسنامه کالا بوده و متمایز کننده کالای قاچاق از غیر قاچاق است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا