واحدهای تولیدی در صورت استقرار در شهرکهای صنعتی مناطق محروم از پرداخت مالیات معاف خواهند شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی واقع در مناطق محروم مستقر شوند به مدت ۱۳ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید مهدی نیازی روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این یکی از مشوق هایی است که طبق قانون برای صاحبان صنایع متقاضی استقرار در شهرکهای صنعتی کشور در نظر گرفته شده است، در کنار آن مشوق هایی در زمینه تامین زمین یا نحوه بازپرداخت آنها در نظر گرفته شده که می تواند واحد صنعتی را به سمت استقرار در شهرک صنعتی سوق دهد.

وی اضافه کرد: همچنین مشوق هایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ورود به شهرک سازی در نظر گرفته شده است و در این راستا پارسال فعالان بخش خصوصی که به شهرک سازی ورود پیدا کرده بودند از پرداخت هزینه های تغییر کاربری زمین مستثنی شدند که کمک شایانی به بخش خصوصی بود و دستورالعمل این موضوع نیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تهیه شده است که به زودی ابلاغ می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه به تامین زیرساختها و جبران کسری‌ها در شهرکهای صنعتی کشور ورود جدی کرده است به طوری که طی دو سال گذشته هزار و ۵۵۰ لیتر آب برای شهرکها تامین و هزار و ۵۰۰ مگاوات برق به ظرفیت برق شهرکها اضافه شد و ۲ هزار لیتر پساب هم برای شهرکها تامین شده است.

نیازی افزود: پارسال دولت سیزدهم رکورد ۵۳ میلیارد دلار صادرات کالا را زد که عدد بی سابقه‌ای است و این نشان می‌دهد که دولت تمرکز ویژه ای بر حوزه تولید دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا