علی باقری: فعالان کسب وکارهای خانگی با تشکیل تعاونی از تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، از پرداخت تسهیلات ویژه حمایتی به فعالان کسب وکارهای خانگی درقالب تشکل خانگی و یا تعاونی های تامین نیاز مشاغل خانگی خبرداد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علی باقری درحاشیه نخستین جشنواره فن بازار پوشاک مازندران درشهرستان آمل به خبرنگار ایسنا گفت: این اقدام درراستای حمایت از توسعه کسب وکارهای کوچک که بخش زیادی ازآنها درحوزه مشاغل خانگی است که تولید می شود ونیاز به حمایت دارند.

وی افزود: متقاضیان این بخش وصاحبان کسب وکارهای خانگی می توانند با تاسیس تعاونی های خانگی چند نفره از حمایت های بخش تعاون هم بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: خط اعتباری ۳هزار میلیارد تومانی امسال برای توسعه بخش تعاون کشوردرنظر گرفته شده وقطعا سهم مازندران هم از این میزان تسهیلات ویژه خواهد بود.

 اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای توسعه مشاغل خانگی درمازندران

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران همچنین به اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای ایجاد کسب وکارها ومشاغل خانگی به متقاضیان این بخش خبر داد وگفت: در دولت سیزدهم حمایت خوبی از این کسب وکارها و مشاغل خانگی می شود وبه همین خاطر میزان تسهیلات پرداختی درمقایسه با ۴ سال گذشته حدود ۱۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

باقری با اشاره به اینکه درسال گذشته با پرداخت حدود ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کسب وکارهای کوچک ومشاغل خانگی حدود ۶۳ هزار فرصت جدید اشتغالزایی درمازندران ایجاد شده است، تصریح کرد، این درحالی بود که سهمیه تعیین شده اشتغال مشاغل خانگی درسال گذشته برای مازندران حدود  ۵۳ هزار و۶۰۰ نفر بوده که با همکاری خوب دستگاه های اجرایی ومتولی اشتغال استان، حدود ۶۳ هزار نفر درمازندران مشغول به کار شدند که در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون نیزبه ثبت رسید.

وی ادامه داد: در زمینه صدورمجوزهای کسب وکار ومشاغل خانگی نیز روند روبه رشدی مازندران در چند سال اخیر داشته است به طوری که از ۱۳۳۸ تقاضای ایجاد مشاغل خانگی درسال ۱۳۹۸ دراستان به حدود ۵ هزار و ۵۰ فقره درپایان سال ۱۴۰۱ رسیده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، با اشاره به اینکه درحوزه کسب وکارهای خانگی می توان حدود ۲۵ درصد به ایجاد مشاغل خرد وخانگی با اولویت مشاغل خانگی وتولید پوشاک اختصاص داد،  دولت به این بخش توجه ویژه دارد و رویکرد رشد شتابان دراین بخش نیز نشان دهنده همین رویکرد وتوجه است.

باقری، یکی از دغدغه های جدی تولیدکنندگان وفعالان کسب وکارهای خانگی را بازار فروش محصولات اعلام کرد وادامه داد: یکی از راه های دستیابی به بازار و ارتباط مستقیم با مصرف کننده وشرکت های تولیدی وصنعتی استان، حذف واسطه ها، برپایی جشنواره ها ونمایشگاه های فن بازار پوشاک مشاغل است.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ تعداد نمایشگاه وبازارچه هایی که برای تولیدکنندگان حوزه های مختلف وتعاونی های استان برپا شده بود، تنها دو مورد بوده که درپایان سال ۱۴۰۱  تعداد ۳۴ مورد نمایشگاه وبازارچه ها تولیدات کسب وکارهای خانگی وتعاونی ها برگزار شده بود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران، بخش دیگر درخواست های فعالان شرکت کننده درجشنواره فن بازار پوشاک مشاغل درآمل را درخواست حمایت و تسهیلات اعلام کرد وگفت: به همین خاطر امسال دولت حدود ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای ایجاد وتوسعه کسب وکارهای خانگی اختصاص داده است که حدود ۲۰ میلیارد تومان بیشتر از سال ۱۴۰۲ بوده است.

داشتند.

 نبود بانک اطلاعاتی بیکاران درمازندران

باقری، به تعهد ایجاد اشتغال پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ درمازندران اشاره کرد وگفت: امسال تعهد آمار اشتغال ۴۸ هزار ۹۰۰ نفر براساس درخواست دستگاه هایی متولی اشتغال استان بوده که متناسب با میزان اعتبار ومنابع تخصیصی است.

وی، یکی از مشکلات مهم دراین بخش را نبود بانک اطلاعاتی جامع وکامل از بیکاران درمازندران اعلام کرد ویادآورشد، درهمین راستا یک سامانه جستجوی شغل راه اندازی شد که همه کارجویان وکارآفرینان می‌توانند ثبت نام کنند و آمار مربوط به نوع مهارت، تحصیلات ودیگرموارد درخواستی از فرمانداران، بخشداران وحتی دهیاران درخواست شده تا این مشخصات را اخذ و ثبت کنند تا درخواست آن پس از بررسی توسط واحدها نیاز به نیروی کار فرایند جذب آنها انجام شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا