دفتر توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان در عراق راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از پیگیری جدی توسعه بازار محصولات فناورانه و دانش‌بنیان استان در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا بدنبال راه‌اندازی دفتر توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان در عراق هستیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، “بازارسازی محصولات دانش‌بنیان” اولویت امسال ما است/برگزاری 100 رویداد “فناورانه” را در برنامه داریم.

دکتر سیامک آزادی یکی از اولویت های مهم پارک علم و فناوری کرمانشاه را بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان و فناورانه عنوان کرد و افزود: به همین منظور هم در داخل و هم در خارج از کشور در پی توسعه بازار این محصولات هستیم.

وی از افزایش 50 درصدی صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناورانه استان در سال گذشته خبر دادو افزود: خوشبختانه سال گذشته میزان صادرات محصولات تولیدی واحدهای فناور و شرکت های دانش‌بنیان تحت حمایت پارک از یازده میلیون دلار به 17.2 میلیون دلار رسید و باید بتوانیم این روند روبه رشد را ادامه دهیم.

آزادی گفت: به همین منظور، راه اندازی دفتر توسعه صادرات در کشور عراق در دستور کار قرار گرفته و امسال راه‌اندازی می شود. این دفتر یک درگاه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه و دانش‌بنیان نه تنها برای استان کرمانشاه، بلکه برای سراسر کشور خواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه ارتباط با اتاق بازرگانی ایران را راه دیگری برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: در تلاشیم تا از طریق همکاری با این نهاد بتوانیم زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان را بیش از پیش تسهیل کنیم.

وی حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی را راهکار دیگر برای معرفی محصولات شرکت های دانش‌بنیان و فناور و  توسعه بازار  این شرکت ها عنوان کرد وافزود: در همین راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تحت حمایت پارک سال گذشته در 13 نمایشگاه استانی، ملی و بین المللی شرکت کردند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور محور اصلی برنامه‌های امسال پارک خواهد بود گفت: در همین راستا برگزاری 100 رویداد را در سال جاری برنامه‌ریزی کرده ایم که این رویدادها با اولویت و محور توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار خواهد شد.

آزادی توسعه بازار محصولات فناورو دانش‌بنیان را گام موثری در تحقق شعار سال عنوان و تصریح کرد: برای رشد تولید باید سراغ محصولات دانش‌بنیان و فناور برویم و رشد تولید این محصولات و توسعه بازار فروش آنها با توجه به تامین نیاز کشور در حوزه‌های مختلف اثرگذاری قابل توجهی بر مهار تورم خواهد داشت.

مرکز “پروژه یابی و انتقال فناوری” پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی می شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی مرکز پروژه یابی و انتقال فناوری را گام دیگری برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه استان عنوان و تصریح کرد: این مرکز در سال جاری در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این زمینه با یکی دو کارگزار مذاکرات اولیه صورت گرفته و این مرکز یک مرکز کارآمد برای بحث پروژه یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکتها خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و فناوری استان گفت: در تلاشیم تا امسال حضور بخش خصوصی را در توسعه بازار شرکت های دانش‌بنیان در داخل و خارج از کشور داشته باشیم.

آزادی گفت: در این زمینه سرمایه گذاری اصلی روی شرکت‌هایی خواهد بود که به عنوان اولین و تنها تولیدکننده برخی محصولات فناورانه کشور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در حال حاضر 10 شرکت در مجموعه پارک فعالیت دارند که بیش از 20 محصول را به صورت انحصاری تولید کرده و اولین و تنها تولیدکننده این محصولات در کشور هستند.

وی افزود: در تلاشیم تا بتوانیم امسال با مشارکت بخش خصوصی، شاهد توسعه بیش از پیش بازار محصولات این شرکت‌ها باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا