موفقیت کرمانشاه در کسب رتبه برتر عملکرد مدیریت کارآفرینی و اشتغال کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : این استان توانست در سال گذشته رتبه برتر عملکرد مدیریت کارآفرینی و اشتغال کشور را در ارزیابی این وزارتخانه به خود اختصاص دهد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه سال گذشته توانست با ثبت ۴۸ هزار و ۵۸۳ فرصت شغلی در سامانه رصد معادل ۱۰۵ درصد تعهد دستگاه‌های اجرایی متولی ایجاد اشتغال را بدست آورد.

وی افزود: در ابتدای سال گذشته سند تفضیلی توسعه اشتغال استان با برش دستگاهی، بخشی و شهرستانی تدوین و به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد که براساس این سند توسعه، اشتغال ۴۶ هزار و ۸۲ فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۱ به منظور کاهش ۲.۷ درصد نرخ بیکاری هدف گذاری شد که خوشبختانه بیش از این میزان اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه در سال گذشته توانست به لحاظ تعداد نظارت‌های میدانی که توسط مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی انجام گرفت رتبه اول را در کشور بدست آورد.

احمدی یادآور شد: صحت سنجی اشتغال‌های ایجاد شده به چهار طریق شامل سامانه نظارت، ارتباط تلفنی، نظارت میدانی و نظارت توسط مراکز کاریابی و پس از ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع از چهار هزار طرح انتخاب شده که در مرحله اول نظارت با ارتباط تلفنی از طریق شرکت رایتل انجام شد ۹۸ درصد صحت اشتغال ایجاد شده تایید شد که بر همین اساس رتبه نخست را توانست استان کرمانشاه در این زمینه کسب کند.

احمدی، به کسب رتبه اول کشور در جذب مجموع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با پیش بینی ۳۳ هزار و ۹۲۷ فرصت شغلی اشاره کرد و گفت: این مهم با جذب ۱۳ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال از منابع ملی در سال گذشته تحقق پیدا کرد .

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا