1824 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ICT و نرم‌افزارهای رایانه‌ای فعالیت دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تاکنون یک هزار و هشتصد و بیست و چهار شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای ارزیابی شده و دراین حوزه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه علم و فناوری کشور، معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری سعی دارد تا با حمایت از این شرکت‌ها درجهت توسعه و رشد دانش‌بنیان در کشور گام بردارد.

براساس ارزیابی‌های انجام شده، از میان یک هزار و ۸۲۴ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، ۱۰۸ شرکت نوع ۱، ۱۴۶۵ شرکت نوع ۲ و ۲۵۱ شرکت نوع ۳ هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های تاییدشده دانش‌بنیان نوع ۱، نوع ۲ و نوع ۳ (مستعد دانش‌بنیان) مصوب کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارزیابی و تأیید شده‌اند. 

برهمین اساس شرکت‌های تولیدی و نوپای نوع ۲ یا نوع ۳ (مستعد دانش‌بنیان)، مشمول معافیت مالیاتی نخواهند بود.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، معیار ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه ای در نوع یک این است که تمامی کالاها و خدمات باید در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا باشند.

همچنین معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های نوع ۲ را براساس اینکه کالاهای ارائه شده،‌ باید در حال تولید بوده یا حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی (با قابلیت بررسی فنی)‌ ساخته شده باشند، ارزیابی می‌کند و خدمات این شرکت‌ها نیز، باید دارای اسناد فروش باشند.

معیار ارزیابی شرکت‌های نوع ۳ فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز باید به گونه‌ای باشد که شرکت طراحی اساسی و قابل توجهی مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه انجام داده باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا