محمدحسن ایمانی خوشخو: استارت‌آپ سینمایی ایجاد می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یریس پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی از تاسیس شهرک صنایع فرهنگی به منظور استفاده از قابلیت‌های فناورانه حوزه فرهنگی در پایتخت خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، نشست مشترک سه جانبه روز پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ماه با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، رییس دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی (وابسته به جهاددانشگاهی) در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

دکتر محمدحسن ایمانی خوشخو، رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این نشست گفت: پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی و موضوعی، از جمله پارک‌های منحصر به فرد کشور محسوب می‌شود و طی ۶ ماه گذشته دستاوردهای خوب ملی کسب کرده است.

وی، یکی از دستاوردهای این مجموعه را مربوط به حوزه طلا و جواهر دانست و ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی این حوزه مربوط به طراحی طلا و جواهرات می‌شود؛ به گونه‌ای که متاسفانه ایران اکنون در این زمینه نسبت به کشورهای منطقه عقب‌تر است.

دکتر ایمانی خوشخو با بیان این نکته که طلا و جواهرات کشور امارات با وجود وزن کمتر، فروش بیشتری دارد و دلیل آن در طراحی است، اظهار کرد: در این راستا با اتحادیه طلا و جواهر برای همکاری در این زمینه مذاکره داشتیم. ضمن آنکه نخستین دوره جایزه ملی طلا و جواهر را نیز برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: رشته گیم از جمله رشته‌های پول‌ساز دنیا است و از سوی دیگر شرکت‌های گیم ایران جدا از یکدیگر به فعالیت می‌پردازند؛ از این رو در سال گذشته از ۱۰۰ شرکت فعال در حوزه گیم دعوت به عمل آوردیم که اکنون دو سوم این شرکت‌ها به عضویت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی درآمده‌اند. همچنین در حوزه انیمیشن نیز با وزارت ارشاد تعامل برقرار کردیم و امیدواریم تا ۵ ماه آینده شاهد اتفاق‌های بزرگی در این حوزه باشیم.

رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به عدم شناخت کشور نسبت به افراد دارای ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف خاطر نشان کرد: نمونه آن، ایده‌پردازان در حوزه طراحی بسته‌بندی صنایع فرهنگی است که ۵۰۰ طراح صاحب ایده داریم و هم‌اکنون جذب پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شده‌اند و با ایجاد یک شبکه بزرگ به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دکتر ایمانی خوشخو اظهار کرد: اکنون بیش از ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور داریم که به شکل سنتی اداره می‌شوند؛ در حالی که جوانان امروز رغبتی به آنها ندارد. طی تعاملی که با وزارت ارشاد داشته‌ایم، بنا داریم با اجرای فعالیت‌های فناورانه در این مراکز، باعث جذب جوانان در این عرصه شویم. طی ۲ ماه آینده قراردادی پیرامون این مساله با وزارت ارشاد منعقد خواهیم کرد.

رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی بیان کرد: در حوزه سینما نیز طرح استارتاپ‌های سینمایی را دنبال می‌کنیم. یکی از مشکلات کشور این حوزه فیلم‌نامه‌نویسی است. اکنون جوانان خوش فکر این حوزه شناسایی شده‌اند و استارتاپی در این زمینه ایجاد خواهیم کرد. در حوزه موسیقی نیز با پاره‌ای از مشکلات مواجه هستیم. قرار است با کمک بنیاد ملی موسیقی ایران و موسیقی‌دانان مطرح این حوزه، جوانان فاقد اشتغال و خلاق را جذب کنیم.

دکتر ایمانی خوشخو خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال تاسیس شهرک صنایع فرهنگی در تهران هستیم. در این طرح قابلیت‌های فناورانه حوزه فرهنگی مدنظر است. تولید، فروش و صادرات محصولات فعالان این حوزه نیز نمایش داده خواهد شد. ضمنا این شهرک از جاذبه گردشگری نیز برخوردار است. اکنون به دنبال ایجاد فضای مناسب برای ایجاد این شهرک هستیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا