درباره افزایش هم‌افزایی‌ها برای حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی آنها یکی از اهداف مهم و راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، از جمله ابزارهای مفید و موثر در تحقق این هدف نیز هم‌افزایی و همکاری مشترک میان نهادهای اثرگذار در این حوزه و تعریف پروژه‌های مشترک میان آنها است. تفاهم‌نامه مشترک میان مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در همین راستا به امضا رسید تا از هسته‌های فناور متشکل از متخصصان ایرانی بازگشته به کشور در برنامه connect حمایت بیشتری صورت گیرد.

این تفاهم‌نامه با هدف «همکاری در راستای شبکه‌سازی»، «توسعه تعاملات بین‌المللی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین به منظور حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» و «استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی آنها برای کسب و انتقال فناوری‌های پیشرفته به داخل کشور با همکاری تیم‌های تحقیقاتی متشکل از اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و محققان ایرانی تحصیل کرده در برنامه connect» به امضا رسیده است.

طی این تفاهم‌نامه، از هسته‌های فناور تشکیل شده توسط متخصصان بازگشته به کشور طبق شرایط مشخص و مورد توافق طرفین، حمایت مادی در قالب پرداخت گرنت توسط مرکز تعاملات و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت خواهد گرفت. میزان این حمایت تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان (۳۰۰ میلیون تومان حمایت مرکز تعاملات و ۳۰۰ میلیون تومان حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی) خواهد بود.

امکان استفاده از این حمایت طی فراخوان‌های اعلام شده از طرف مرکز تعاملات برای واجدین شرایط فراهم خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فراخوان‌های اعلام شده طرح‌های فناورانه خود را برای دریافت حمایت ارسال کنند. طرح‌های مشمول حمایت پس از ارزیابی و داوری مشخص خواهند شد.

علاقه‎‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا