آرش اخوان طبسی: ارتقای سطح مهارتی برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان در اصفهان دنبال می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: ارتقای سطح مهارتی جوانان جویای کار برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان و تحول‌های گسترده در این زمینه در سال جاری در استان دنبال می‎‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، آرش اخوان طبسی افزود: مشخصه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان تاکید بر گسترش مهارت‌ها، بکارگیری گسترده اطلاعات و دانش برای تولید و عرضه کالاها و خدمات است.

وی اظهار داشت: در این نوع از تولید و اقتصاد، کارگران ماهر در اقتصاد یک جامعه، نقش اصلی را ایفا می‌کنند و این درحالیست که بیشتر مشاغل نیاز به مهارت‌های تخصصی سطح بالا دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: جامعه‌ای که بدنبال دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان قوی‌تری است، باید اصول، قواعد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تولید اطلاعات، دانش، آموزش و یادگیری را بکار گیرد.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ مهارت آموزی اهمیت ویژه ای در جامعه دارد گفت: با وزن دادن به مهارت آموزی از طریق ایده‌ها، طرح‌های نو و درآمدزا می‌توان بر مشکلات اقتصادی کشور فائق آمد.

اخوان طبسی افزود: در شرایط کنونی، گرداندن چرخ آموزش مهارتی با مدیریت مشارکتی قابل رفع است که باید موانع و مشکلات را تعریف و در راستای مانع زدایی راهکارها را بررسی کرد که این امر با مشارکت همه افرادی که با حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای در ارتباط هستند امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: بر این اساس لازم است تا اصلاح فرایندهای مشارکتی با تغییر نگرش شیوه‌های سنتی به تکنولوژی روز در بخش دولتی و غیردولتی صورت پذیرد تا به پیشرفت و دریافت مدل های جدید در خصوص فعالیت های مهارتی دست پیدا کرد.

اخوان طبسی افزود: سازمان مهارت آموزی و کانون توسعه سرمایه انسانی کشور در سایه وحدت، همدلی و انسجام مثال زدنی همکاران متعهد، متخصص، سختکوش و پرتلاش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری نیز همانند سال گذشته به نقش آفرینی در زمینه ارتقای مهارت در استان خواهد پرداخت.

وی، تصویب و تأیید اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را یک اقدام تاریخی و ماندگار در راستای تغییر رویکردها و فرآیندها و انگیزه بخشی به خانواده بزرگ و تأثیرگذار شبکه مهارت آموزی کشور عنوان کرد و گفت: این اقدام به عنوان برگ زرین و افتخارآمیز در تاریخ آموزش و فرهنگ ایران زمین حک می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان افزود: این سازمان با تبیین برنامه های راهبردی از جمله دیپلماسی مهارت، داشتن فکر، ایده و انگیزه اهتمام جدی برای تحقق اهداف مهارتی در سال جاری دارد.

وی با یادآوری اینکه اقتصاد کشور نیازمند تبدیل شدن به یک اقتصاد دانش بنیان با سطح مهارتی است گفت: تلاش می‌شود تا در حوزه جهاد تبیین با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب بتوانیم در راستای افزایش شناخت مردم نسبت به دستاوردهای مهارتی در ایجاد و پایداری اشتغال، روایت گری به موقع، کمک به افزایش نشاط عمومی در جامعه، ارتقا سرمایه اجتماعی نظام و تقویت انسجام ملی گام های موثری برداشته شود.

به گزارش ایرنا، اصفهان ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا