محسن فرزین: ۵ شرکت دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این استان از ۹ شرکت به ۱۴ شرکت افزایش یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، محسن فرزین اظهار داشت: سال گذشته ارتقای کمیت و کیفیت واحد‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مورد پذیرش در پارک مورد توجه قرار گرفت و افزایش دوبرابری تعداد واحد‌ها و شرکت‌های عضو پارک را در کمتر از 9 ماه فعالیت دوره مدیریتی جدید تجربه کردیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته تلاش‌هایی در راه‌اندازی پارک صورت گرفته بود که قابل تقدیر است اما از ابتدای دوره مدیریتی جدید و با توجه به تمرکز بر شعار سال، تعداد کل واحد‌ها و شرکت‌های عضو پارک افزایش کمی و کیفی قابل توجهی داشتند.

فرزین ابراز کرد: از ابتدای شکل‌گیری پارک تعداد کل شرکت‌ها و واحد‌ها 50 مورد بود و حدود 30 درصد آن‌ها عملاً غیرفعال بودند که این آمار مربوط به فعالیت پارک در طول سال‌های 97 تا 1401 است.

وی خاطرنشان کرد: اما با ارتقا و بهینه‌سازی فرایند ارزیابی و پذیرش در پارک و مراکز رشد، ضمن ارتقای سطح کنشگری و فعال‌سازی واحد‌های مستقر، تعداد کل واحد‌ها و شرکت‌ها به بیش از 100 مورد افزایش یافت که بسیاری از اعضای جدید، در نوع خود در سطح کشور ممتاز بوده و دارای کیفیت ویژه‌ای در نوآوری و تولید محصولات و خدمات هستند.

فرزین ادامه داد: با تغییرات عمده‌ای که در ساختار سازمانی بوجود آمد این تغییرات بروز پیدا کرد، پارک استان معاون فناوری نداشت و عملاً حوزه مؤسسات هم تنها توسط یک نفر اداره می‌شد که تیم باتجربه و دانشگاهی معاونت فناوری و حوزه مؤسسات اضافه شد و با ارتباطات مؤثر و برگزاری جلسات مدون و کارشناسی شده جذابیت‌های پارک علم و فناوری استان نمود پیدا کرد و اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی ادامه داد: براساس روند طی شده، برآورد می‌شود در پایان امسال تعداد کل واحد‌ها و شرکت‌های عضو پارک به بیش از 200 مورد افزایش یابد.

فرزین یادآور شد: همچنین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره جدید از 9 شرکت به 14 شرکت افزایش یافت و براساس برنامه توانمندسازی اجرا شده و استقرار کارگزاران تخصصی خدمات دانش‌بنیانی در پارک، تعداد 35 شرکت در حال طی مراحل ارزیابی و اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 مورد نیز تاکنون موفق به ورود به فرایند نهایی اخذ گواهی دانش‌بنیان شده و امید می‌رود در سال آینده همراه با افزایش چشمگیر آمار پذیرش و استقرار در پارک (براساس معیار‌های کیفی)، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک از مرز 40مورد بگذرد.

فرزین ابراز کرد: در خصوص شرکت‌های خلاق نیز در این مدت شاهد افزایش 30 درصدی تعداد شرکت‌های خلاق در پارک بوده‌ایم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا