مسعود حبیبی: استارت‌آپ‌های دانشجویی حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: ایده‌ها و طرح‌های گروه‌ها، استارت‌آپ‌های دانشجویی و دانشگاهی که در راستای فعالیت‌های این مجموعه باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مسعود حبیبی، افزود: جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران مرکزی به نام نوآوری و شتاب دهی(منش) دارد. عمده فعالیت‌های این مجموعه مربوط به مباحثی مانند زخم، ترمیم بافت و مراقبت از سالمندان است.

وی ادامه داد: اگر طرح‌های گروه‌ها و استارت‌آپ‌ها پذیرفته شود، اعضای آنها می توانند در مرکز منش مستقر شوند و از امکانات و آزمایشگاه‌های مجموعه ما بهره‌مند شوند. همچنین آنها می توانند ارتباط موثری با اعضای هیات علمی و گروه های پژوهشی این مرکز برقرار کنند و فرصتی نیز برای علمیاتی ساختن ایده‌هایشان بیابند و حتی بتوانند محصولات خودشان را به مرحله تجاری سازی برسانند.

حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر به صورت رسمی یک استارتاپ و دو گروه پژوهشی و دانشجویی به صورت غیر رسمی در این مرکز به فعالیت می‌پردازند. یکی از طرح‌های این استارت‌آپ طی یک سال گذشته از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده و به زودی نیز محصول خود را روانه بازار می‌کند. اخیرا نیز در برنامه ایده بازار سلامت سه شرکت استارت‌آپی پذیرفته شده‌اند که در مرکز منش این مجموعه مستقر خواهند شد.

وی عنوان کرد: هدف اصلی ما در این مرکز فرهنگ سازی و جریان سازی است و بدین منظور کارگاه های آموزشی متعددی برگزار می کنیم. نگاه اعضای هیات علمی این مرکز نیز در دو سال اخیر تنها انجام کارهای پژوهشی و تولید مقاله نیست. آنها علاوه بر داشتن مقاله و نگاه علمی به موضوع، پژوهش‌های کاربردی انجام می دهند تا مردم جامعه نیز بتوانند از محصولات شان بهره‌مند شوند. چنین نگاهی در میان اعضای هیات علمی این مجموعه بسیار ارزشمند است. تلاش داریم چنین دیدگاهی را نیز در سطح دانشجویان و دانشگاه‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی تهران تعمیم دهیم.

حبیبی درباره برنامه‌های مرکز منش در سال ۱۴۰۲ گفت: درصدد هستیم مجوز نوآوری مرکز منش را نیز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های حمایتی این وزارتخانه برای حمایت بیشتر گروه‌های دانشجویی، دانشگاهی و استارت‌آپ‌ها بهره‌مند شویم. مهمترین تلاش ما در این مرکز ایجاد بستری مناسب برای خودباوری هرچه بیشتر جوانان و جامعه علمی کشور است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا