فرشید سلیمی: شعار «هر گروه آموزشی یک شرکت دانش‌بنیان» عملی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرشید سلیمی گفت: کاربست ایده‌های اعضای هیئت علمی با شعار «هر گروه علمی آموزشی، یک شرکت دانش‌بنیان» یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سال جدید است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، فرشید سلیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با تشریح برنامه‌های سال جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: تشکیل شتاب‌دهنده، تأمین منابع برای واحد‌های دانش‌بنیان و منابع درآمدی خارج از شهریه از طریق کنسرسیوم‌ها و سرمایه‌گذاری در ساخت کارخانه‌های اولویت‌دار، صنایع ارزان و کارخانه مکمل‌های غذایی و دارویی، اولویت‌بخشی به سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سلامت و سرای نوآوری، خلاقیت‌محور و در نهایت ساماندهی منابع دانشگاهی برای هدفمندکردن آنها در راستای ارتقای سطح کیفیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ازجمله برنامه‌های واحد اردبیل در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه آزاد اردبیل در سال جدید افزایش هم‌افزایی و شبکه‌سازی منابع برای کاربست نتایج علمی، افزایش رتبه مرجعیت ساز، ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه، افزایش منابع درآمدی خارج از شهریه، افزایش فعالیت‌های مهارتی، نقش بستن به طرح‌های پویش، پایش و احصای نیاز و دستیابی به دانشگاه پاسخگو و قابلیت حل مسئله، کاربست ایده‌های اعضای هیئت علمی با شعار «هر گروه علمی آموزشی یک شرکت دانش‌بنیان»، ارتقای جایگاه فرهنگی دانشگاه، افزایش رتبه فناوری، اختراعات و دانش‌بنیان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل درباره فعالیت‌های علمی، فناوری و دانش‌بنیان دانشگاه در سال گذشته به آنا گفت: این واحد دانشگاهی با ۵۳ محصول از شرکت‌های فناور در رویداد عصر امید شرکت کرد که این تعداد از بین ۱۱۰ محصول انتخاب شدند. روند تجاری‌سازی محصولات واحد اردبیل مسیر افزایشی داشته که چهار واحد از آنها دانش‌بنیان شده و قرارداد‌های قابل توجهی برای تجاری‌سازی بسته شده است. شرکت تعداد قابل توجه اعضای هیئت علمی در این رویداد از نکات مثبت بود.

سلیمی عنوان کرد: همه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در راستای سند تحول و تعالی بوده و در این مسیر، بسترسازی دانش‌بنیان در اولویت است. در این راستا توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، افتتاح سرا‌های نوآوری متناسب با شرایط زیست‌بوم منطقه با درنظرگرفتن ظرفیت‌های بومی، حمایت از توسعه دانشکده‌های مهارتی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات از دیگر برنامه‌های موفق واحد اردبیل بوده است.

وی اضافه کرد: تقویت ارتباط با صنعت، هدف‌گذاری در ارائه برنامه‌های اثرگذار در منطقه با احصای اولویت‌ها و نیازمندی‌های سازمانی و همکاری دوجانبه و اجرای برنامه‌های کاری دانش‌بنیان در مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات از برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل توضیح داد: واحد‌های دانشگاهی استان اردبیل در راستای تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه در بسته‌های کاری و در ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی، ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله بر اساس شاخص‌ها و سنجش‌های مورد ارزیابی دارای مسیر صعودی بوده، کاربست پایان‌نامه‌ها، افزایش تعداد اختراعات و کاربست دانش‌بنیان، شاخص‌های نوآوری، تجاری‌سازی و تشکیل واحد‌های دانش‌بنیان نیز در واحد اردبیل ضرایب مثبت داشته است.

سلیمی مطرح کرد: دانشگاهی در گام دوم دانشگاه و با نگاه حل مسئله مؤثر است که بتواند با استفاده از ظرفیت‌های زیست‌بوم علمی و پژوهشی، مشکلات و معضلات منطقه‌ای را برطرف کند. همه قوانین و آیین‌نامه‌های سند تحول و تعالی دانشگاه در راستای اجرایی کردن حل مسئله بودن آنهاست. در این باره احصای نیازمندی‌های منطقه‌ای با ایجاد شبکه و هم‌افزایی در ارتباط با صنعت‌کار‌های قابل توجهی انجام شده به‌طوری‌که طرح پژوهشی بررسی نقش مزیت‌های نسبی اقتصادی، فرهنگی، طبیعی، زیرساختی استان اردبیل در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نتیجه تأثیرگذاری این دانشگاه در تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری در آینده خواهد بود و مسلماً این تحفه دانشگاه برای منطقه است.

وی بیان کرد: افزایش سطح و جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در ارزیابی سایمگو به رتبه هفتم، جذب دانشجویان خارجی، افزایش مقالات بین‌المللی، تغییر هرم هیئت علمی، تکمیل علم‌سنجی، شبکه‌سازی در تدوین برنامه‌ها و نفوذ روحیه انقلابی و بینش تمدنی اسلامی از اقدامات برجسته این واحد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف در سال گذشته بوده که به برخی از آنها دست یافته‌ و برخی در برنامه‌های سال جاری پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تشریح کرد: کسب رتبه هفتم دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی سایمگو، عقد قرارداد با دو شرکت شتاب‌دهنده، استقرار ۵۷ شرکت، هسته و فناور، تأسیس سرای نوآوری، افزایش تعداد محصولات دانش‌بنیان، کسب رتبه اول در ۲۰۲۳ Inotex peach، همکاری دررویداد‌های عصر امید، حضور در الکامپ Reverse Peach، برگزاری استارت‌آپ تا ثریا و رویداد تاتا، چاپ نخستین مقاله واحد اردبیل در مجله Nature، اخذ کد IRCT برای کارآزمایی بالینی محصولات دانش‌بنیان و نیز اشتغال حداقل ۵۰ نقر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان از دستاورد‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه بوده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا