حامد آرامش: ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سطح این استان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، حامد آرامش، امروز در بررسی وضعیت مراکز کارآفرینی گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در راستای کمک به بهبود فضای کسب‌وکار، ایجاد ارتباط پایدار بین فعالیت‌های کارآفرینانه، فضای کسب‌وکار و تولید، ارائه مشاوره‌های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، صاحبان کسب‌وکار، کارآفرینان، تعاون‌گران و متقاضیان ایجاد بنگاه‌های اقتصادی، هدایت صاحبان سرمایه به فعالیت‌های کارآفرینانه و افزایش ضریب موفقیت کسب‌وکارهای نوپا، کارآفرینان و تعاون‌گران از طریق اعطای مجوز فعالیت به افراد علاقمند از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: متقاضیان راه اندازی این مراکز می توانند با مراجعه به سامانه https://mojavez.mcls.gov.ir/fa/eshtghal فرایند ثبت درخواست تا صدور مجوز را طی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: صدور مجوز به منزله نهایی شدن اخذ مجوز نیست و تکمیل این مرحله منوط به تأیید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

آرامش اضافه کرد: فعالیت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، حول محور چهار نوع خدمت مشاوره کارآفرینی، شتاب‌دهندگی، فضای کار اشتراکی و کافه کارآفرینی قرار دارد. متقاضیان حقیقی و یا حقوقی می‌توانند در یک، برخی و یا هر چهار فعالیت زیر مجموعه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در صورت وجود شرایط لازم، درخواست مجوز دهند. 

وی ادامه داد: با توجه به اتصال سامانه صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به درگاه ملی مجوزها، متقاضیان دریافت مجوز، پس از بارگذاری مدارک و مستندات لازم در سامانه، مجوز خود را به صورت آنی دریافت میکنند. ادامه فعالیت متقاضی، منوط به احراز شرایط و تأیید مدارک و مستندات، طی 10 روز کاری، توسط ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر مرکز، شش ماه پس از اخذ مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها و تأیید و دریافت مجوز، رتبه‌بندی می‌شود. رتبه‌ها شامل درجه الف (خوب)، ب (متوسط) و ج (ضعیف) است. تمامی مراکز دارای مجوز به صورت سالیانه رتبه‌بندی می‌شوند. مراکز دارای رتبه (ج) شش ماه فرصت دارند تا شرایط خود را با ملاک‌ها و شاخص‌های ارزیابی ارتقا داده و به رتبه بالاتر دست یابند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا