احیا ۵۳ تعاونی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم، ۵۳ شرکت تعاونی در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حامد آرامش، اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، تاکید زیادی بر احیای تعاونی‌ها و رونق و تثبیت اشتغال دارد که خوشبختانه با راهبری این رویکرد در سیستان و بلوچستان، اتفاقات خوبی رقم خورده است.
وی بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با مساعدت و تلاش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون کارگری شورای تامین و هم افزایی که بین مسوولان استان وجود دارد، خوشبختانه ۵۳ شرکت تعاونی راکد و نیمه فعال، به مدار تولید بازگشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با احیای این تعاونی‌ها، اشتغال ۷۲۳ نفر تثبیت شد، اظهارداشت: هدف وزارت متبوع پیشرفت تعاونی هاست که این پیشرفت الزاما براساس کمیت یعنی افزایش تعاونی‌ها نیست، بلکه توان افزایی تعاونی‌های موجود و احیای تعاونی های راکد در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین از شهریور سال گذشته تا به امروز، ۱۵۴ شرکت تعاونی جدید در سراسر سیستان و بلوچستان تشکیل و زمینه اشتغال ۹۷۷ نفر فراهم شده است.
آرامش حوزه فعالیت این تعاونی‌ها را مسکن، کشاورزی، عمرانی، تامین نیاز، توسعه روستایی، بهداشتی و درمانی، نساجی و چرم، پوشاک و بسه بندی، خدمات آموزشی و زیست محیطی عنوان کرد.
وی بیان کرد: ۲ هزار و ۶۲۰ شرکت تعاونی با ۵۹ هزار و ۶۰۵ نفر عضو در سیستان و بلوچستان فعال هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجموعه اقدامات باید به سمتی هدایت شود تا سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد یعنی رقم مصوب در برنامه ششم توسعه برسد، چراکه تعاونی‌ها ساختار و سازماندهی لازم را برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را دارند و باید زمینه و فرصت فعالیت آنها را در جامعه فراهم کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا