علی آقامحمدی: فرآیند صدور مجوز واحدهای صنعتی باید کاهش یابد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرآیند دریافت مجوز برای صنایع و واحدهای تولیدی باید کاهش یابد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «علی آقامحمدی» روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط تولید پاراآمینوفنل شازند، افزود: باید به جای آغاز عملیات اجرایی و صدور جواز، راه را برای فعالیت‌های تولیدی فراهم کرد.

وی بیان کرد: متقاضیان باید به ۳۰ دستگاه برای گرفتن مجوز مراجعه کنند که هر کدام موانعی برای آنان ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال به نام تولید، اشتغال و دانش‌بنیان نامگذاری شد، ادامه داد: باید به معنای واقعی کلمه، راه برای تولیدکنندگان باز شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه در شرکت تولیدی کیمیا دارو شازند پایه‌گذاری شده‌است در جهت محیط زیست و بهبود شرایط زندگی و رشد علمی کشور است.

آقامحمدی اظهار کرد: امروز کارخانه‌ای در شازند افتتاح شد که تمام ماشین‌آلات آن در داخل کشور طراحی و تولید شده است و این مهم، نکته کلیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این مجموعه، ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و شرکت کیمیادارو در چهار هکتار وسعت در زمینه دارویی فعالیت خود را آغاز کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم‌اکنون هفت میلیون بشکه نفت و گاز در کشور مصرف می شود که ۵۰ درصد آن زیاد است و موجب شده تا آلودگی هوا افزایش یابد و استان مرکزی نیز یکی از استان‌های آلوده است.

آقامحمدی بیان کرد: علت این است که انرژی با قیمتی ناچیز در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار می‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: سالانه ۶۰۰ میلیون دلار مواد موثر دارویی در کشور نیاز است که عدد کمی نیست و امید است این شرکت به تولیدات مطلوبی دست پیدا کند.

آقا محمدی افزود: حداقل سه‌هزار پارک برای پتروشیمی‌ها و صنایع پایین دستی ایجاد شده و باید از سنگ‌اندازی در مسیر شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه در سایر کشور هزینه برای ساختمان صرف نمی‌شود، گفت: مسیر جاده‌های کشور انبوهی از واحدها ساخته شده که بهتر است کاروانسرای علمی در این مسیرها راه‌اندازی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در حوزه دارو واحد تولید انسولین در تهران راه‌اندازی شد که با بروز مشکلات، لازم بود این بخش به جای واردات دارو، تقویت شود.

آقامحمدی افزود: باید به سمت تولید زنجیره دارو حرکت کرد و قرار است زنجیره تولید در تهران سامان یابد و استان مرکزی می‌تواند به عنوان نمونه آزمایشی به شکل زنجیره تولید فعالیت داشته باشد و تلاش شود نقایص استخراج شود و کشور به صادرکننده بزرگ دارو تبدیل شود.

وی بیان کرد: ما باید فرش زیرپای مردم به ویژه سرمایه‌گذاران باشیم تا آنان با راه‌اندازی واحدهای تولیدی به صنعت کشور کمک کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جوانی جمعیت در حال کاهش است و اکنون سالمندی ۷۰ تا ۸۰ سالگی تجربه می‌شود و در حال حرکت به سمت جمعیتی با ۱۲۰ سال سن هستیم، بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا