صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای شرکت‌های فعال زیست فناوری تشکیل خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صندوق سرمایه گذاری خصوصی(PE) با تمرکز بر شرکت‌های فعال در حوزه‌های زیست فناوری، داور و درمان‌های نوین با اولویت طرحپ‌های تولید داروهای مشتق از پلاسما تاسیس و تشکیل می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، موافقت‌نامه سه جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی و ستاد زیست فناوری امروز (سه شنبه) با هدف تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی برای شرکت‌های فعال زیست فناوری، داور و درمان‌های نوین امضا شد.

این موافقت نامه به منظور همکاری مشترک جهت گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تامین مالی کارآفرینی و فناوری برای توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب وکارهای موفق و در راستای اجرایی سازی ماده ۷ آیین نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت(مصوب هیات وزیران در تیرماه ۱۴۰۱) بین علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی و مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در ساختمان بیمه مرکزی ایران به امضا رسید.

طبق این موافقت‌نامه صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی(PE) با تمرکز بر شرکت‌های فعال در حوزه‌های زیست فناوری، داور و درمان‌های نوین با اولویت طرح‌های تولید داروهای مشتق از پلاسما تاسیس و تشکیل می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه این صندوق ۸۰۰ میلیارد تومان است که سهم بیمه مرکزی و صندوق نوآوری ۲۰۰ میلیارد تومان و سهم ستاد توسعه زیست فناوری ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا