جذب سرمایه ۹۱ میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای استارت‌آپ‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد پیوند میزبان 9 صاحب ایده و استارت‌آپ حوزه برق و مکانیک و شتاب‌دهنده‌ها بود تا به تحقق سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآورانه کمک کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، شانزدهمین دوره رویداد پیوند توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری جهاددانشگاهی با هدف به‌هم‌رسانی و جذب سرمایه برای صاحبان ایده‌های استارت‌آپی و شتابدهنده‌ها در حوزه مهندسی برق و مکانیک برگزار شد.

در رویداد پیوند، ایده‌پردازان و استارت‌آپ‌هایی که هنوز به مرحله MVP نرسیده‌اند، می‌توانند با حضور در رویداد، ویژگی‌های فنی، مزیت‌های رقابتی، حجم و میزان بازار مصرف و مؤلفه‌های دیگر محصول خود را به شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران ارائه دهند و بازخوردهای آنان را دریافت کنند.

در شانزدهمین دوره این رویداد، ۹ صاحب ایده و استارت‌آپ‌های محصولات حوزه برق و مکانیک، محصولات خود را به شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران جهت جذب سرمایه معرفی کردند. صندوق نوآوری و شکوفایی میزبان این رویداد بود و رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت، صاحبان ایده‌های حوزه برق و مکانیک، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران میهمانان و حاضرین رویداد بودند.

پرینتر سه‌بعدی قطعات فلزی، منبع تغذیه پرتابل با سلول خورشیدی، هیدروژن‌ژنراتور و پیل سوختی، تحقیق و توسعه باتری‌های لیتیومی، دستگاه شستشو و ضدعفونی‌کننده مواد غذایی و ردیاب خورشیدی بومی از محصولات و ایده‌هایی بودند که در این رویداد معرفی و جهت جذب سرمایه ارائه شد.

سرمایه‌های درخواستی این استارتاپ‌ها عمدتا جهت تأمین مواد اولیه، دستگا‌ه‌های ساخت و مونتاژکاری، خرید قطعات مورد نیاز، نیروی انسانی و مخارج محل تولید است و شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران در صورت تمایل به همکاری با آن‌ها می‌توانند در هزینه تأمین این نیازها سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در استارت‌آپ‌ها

مصطفی بغدادی، مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی در گزارشی از حمایت‌های صندوق از صاحبان ایده اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است تاکنون بیش از 70 خدمت متفاوت از جمله برگزاری رویدادهای معرفی استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران مانند دوشنبه‌های استارتاپی و رویداد پیوند از طرح‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

وی نوع حمایت صندوق از استارتاپ‌ها را به صورت هم‌سرمایه‌گذاری با شتاب‌دهنده‌ها معرفی کرد و افزود: تقویت شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان در هدایت استارت‌آپ‌ها حائز اهمیت است و هر شتاب‌دهنده‌ای که بتواند 20 درصد سرمایه موردنیاز استارت‌آپی را فراهم کند، صندوق نوآوری و شکوفایی 80 درصد الباقی سرمایه را تأمین خواهد نمود.

بغدادی با بیان اینکه تاکنون 27 شتاب‌دهنده دانش‌بنیان به عنوان عامل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری انتخاب شده‌اند، گفت: با همکاری این شتاب‌دهنده‌ها در 93 طرح استارت‌آپی از طریق سرمایه‌گذاری بذری با حجم 91 میلیارد تومان از استارت‌آپ‌ها حمایت شده است، ضمن آنکه شتاب‌دهنده‌ها نیز خدمات شتاب‌دهی به این شرکت‌ها ارائه کرده‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا