نظام جامع کارآفرینی و کسب و کار در کشور ایجاد شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: امید است تا در آینده نظام جامع کارآفرینی و کسب و کار در کشور ایجاد شود و افراد به صورت قانونمند وارد حوزه کسب و کار صنعت شوند و این موضوع نیز به صورت یک قانون درآید.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایکنا، ۹ اسفند ماه با حضور امیر شهسوار، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان، سهراب عبدالله‌زاده رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، حجت‌الاسلام ارشاد، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی و تعدادی از روسای مراکز، کلینیک آموزش، مشاوره اشتغال و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در محل این دانشگاه افتتاح شد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور است که یک مجموعه دانشگاهی به صورت علمی و عملیاتی در حوزه ارائه مشاوره کسب و کار فعالیت کرده و کلینیک کسب‌و کار، اشتغال و کارآفرینی را راه‌اندازی می‌کند.

امیر شهسوار گفت: ضرورت مشاوره کسب و کار برای اولین بار در سال ۹۵ در دانشگاه تهران مطرح شد و نیز اوایل سال ۹۶ موضوع ایجاد کلینیک‌های کسب و کار  توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مطرح شد اما با توجه به گستردگی حوزه‌های کاری در صنعت تاکنون این موضوع به صورت جامع عملیاتی نشده و امید است تا در آینده نظام جامع کارآفرینی و کسب و کار در کشور ایجاد شود و افراد به صورت قانومند وارد حوزه کسب و کار صنعت شوند و این موضوع نیز به صورت یک قانون درآید.

وی تصریح کرد: در کلینیک کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۸۰ مشاوره در حوزه مهندسی، مدیریت و اقتصاد فعالیت کرده و این کلینیک به عنوان یک بازوی مهم در ستاد تسهیل و رفع موانع استانداری عمل کرده و در پروژه‌های عارضه‌یابی عمیق سریع و پروژه‌های بهبود نقش فعالی ایفا می‌کند.

سرپرست شرکت‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: کلینیک کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان تاکنون از  ۶۰۰ واحد صنعتی پایش‌های لازم را انجام داده و با بررسی داده‌ها و ارائه مشاوره ۹۰ واحد صنعتی در سال گذشته به چرخه کسب و کار برگشته‌اند.

وی افزود: باید یک تقسیم کار بین وظایف کلینیک کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان و کلینیک کسب و کار دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی انجام شود تا در آینده تداخل کاری بین این مجموعه به وجود نیاید.

شهسوار تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری نیز بین دو کلینیک امضا شود تا یک سردرگمی بین جامعه هدف هر دو مجموعه ایجاد نشود.

کمک به رفع معضل بیکاری با ارائه آموزش‌های مهارتی 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم در این مراسم با بیان اینکه اشتغال، کاریابی و آموزش جزو وظایف اصلی این دانشگاه است، تصریح کرد: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مهارت‌محور است که در این راستا آموزش مهارت‌های بازار کسب و کار به دانشجویان را برعهده دارد.

سهراب عبدالله‌زاده بیان کرد: در دولت جدید این دانشگاه پوست‌‌اندازی انجام داده و به سمت انجام رسالت اصلی‌اش حرکت می‌کند در حالی که در سال‌های گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی از رسالت اصلی خود فاصله گرفته بود.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه سهم آموزش مهارتی ۴۰ درصد در نظر گرفته شده بود که تنها ۱۲ درصد این هدف محقق شده و باید با تلاش و برنامه‌ریزی به این هدف رسید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به وظایف، امروز کلینیک آموزش، مشاوره اشتغال و کارآفرینی افتتاح می‌شود و در این کلینیک افراد جویای کار و نیازمند مشاوره در حوزه کسب و کار می‌توانند با مشاوران این مجموعه به صورت رایگان ارتباط گرفته و از مشاوره‌ها آنها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام ارشاد، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ارائه مشاوره در حوزه کسب و کار بسیار ضروری و مفید است، گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی اقدامات خوبی از سال گذشته برای ارتقای جایگاه علمی این دانشگاه و جذب دانشجو انجام شده است که جای تقدیر دارد و امید است با برنامه‌ریزی‌های مناسب این روند رو به رشد ادامه داشته باشد و افتتاح کلینیک کسب و کار گامی مهم برای تحقق اهداف دانشگاه است.

تبدیل ایده به کسب‌وکار در کلینیک اشتغال

نماینده مشاوران مراکز جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: درواقع هدف کلینیک آموزش، مشاوره اشتغال و کارآفرینی تبدیل ایده به کسب و کار است و یکی از مکانیزم‌های تحقق این هدف انجام نیازسنجی‌های لازم در حوزه اشتغال و ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان است.

امین رستم‌زاده گفت: این کلینیک در نظر دارد با هم‌افزایی با دستگاه‌ها و دانشگاه‌های دیگر در حوزه مشاوره کسب و کار فعالیت کند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده ما متوجه شدیم که تبلیغات و عدم بازاریابی حلقه مفقوده رویدادهای استارت‌آپی است که برای این منظور راه‌اندازی کلینیک آموزش، مشاوره اشتغال و کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایکنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا