حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و بازارمحور در راستای ایجاد اشتغال پایدار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان لامرد گفت: طرح‌های دانش‌بنیان و بازارمحور در راستای ایجاد اشتغال پایدار حمایت می‌شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از لامرد، در راستای اجرای طرح اشتغال و کارآفرینی افراد بیکار جامعه، سامانه‌ای تحت عنوان حیات راه اندازی شد که هدف از اجرای این طرح، آموزش مهارت‌های شغلی، هدایت شغلی و در نهایت آموزش و آشنایی با مهارت‌های بازار و اتصال به بازار می باشد.

در راستای انعقاد تفاهم نامه ای بین جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با موضوع “اشتغال و کارافرینی مددجویان کمیته امداد و افراد بیکار دارای دهک ۱ الی ۵،” جلسه‌ای مشترک بین مدیران ارشد معاونت آموزشی جهاددانشگاهی فارس، مرکز آموزش کوتاه مدت شهرستان لامرد با مدیران و کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لامرد و مهر برگزار شد.

بر همین اساس و پیرو تفاهم نامه منعقد شده، جهاددانشگاهی فارس وظیفه آموزش، راهبری و هدایت شغلی مددجویان کمیته امداد و افرادی که دارای دهک ۱ الی ۵ می باشند را بر عهده دارد و مددجویان و افراد دارای دهک ۱ الی ۵ که به دنبال فعالیت اشتغالزایی می باشند، میبایست از این طریق فعالیت خود را ادامه دهند تا به شغل و فعالیت ایده آل خود برسند.

در جلسه مشترک هر دو نهاد، ضمن تاکید بر همکاری مشترک در تمامی امور، در راستای اجرای هر چه بهتر طرح اشتغال و کارافرینی در شهرستان‌های لامرد و مهر و در راستای تفاهم‌نامه مشترک و خدمات دهی مطلوب تر جهت آموزش و هدایت شغلی کاربردی، ویژه افراد مددجو و دهک‌های ۱ الی ۵ مورد تاکید قرار گرفت.

این جلسه که با حضور مدیران کمیته امداد شهرستان‌های لامرد و مهر، بخش‌های اشکنان، علامرودشت و گله دار در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لامرد برگزار گردید.

اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و بازارمحور در راستای اشتغال پایدار است

احمد محمودی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) لامرد نیز اظهار کرد: اجرای طرح‌‌های دانش‌‌بنیان و بازارمحور در راستای ایجاد اشتغال پایدار است.

محمودی، با بیان این مطلب که امداد در موضوعات امور دام، زراعت، کارهای پژوهشی و اشتغالزایی ورود پیدا کرده است افزود: این مهم به جد پی گیری می شود.

محمودی افزود: سیاست این نهاد برای درآمدزایی و توانمندسازی خانواده مددجویان تحت پوشش ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه فلسفه جهاددانشگاهی انتفاعی، پژوهشی و آموزش است، عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت این نهاد انقلابی در راستای ایجاد اشتغال پایدار بهره برد.

وی گفت: اعتباراتی که برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان در نظر گرفته شده را باید جذب کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: باید کارها و شغل‌های جدید را با کمک مراکز علمی و دانش‌بنیانی نظیر جهاددانشگاهی شهرستان طراحی و تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش در جهاددانشگاهی در راستای تامین بازار فروش محصولات بوده است، بیان کرد: جهاددانشگاهی کار علمی را به صورت بازار محور انجام می‌دهد و از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) لامرد افزود: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، هدف امداد شهرستان لامرد اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و بازارمحور در راستای ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از لامرد، با توجه به سامانه استقرار یافته به عنوان سامانه حیات که برای همگان در دسترس می باشد، متقاضیان دارای شرایط دهک بندی فوق می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام به کمیته های امداد امام خمینی (ره) لامرد، مهر، گله دار، اشکنان و علامرودشت بخش اشتغال مراجعه نمایند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری علم و فناوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا