صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی سلمان فارسی تاسیس می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در یازدهمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری سلمان فارسی موافقت شد. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، در یازدهمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان اعضای کارگروه با تاسیس صندوق «پژوهش و فناوری غیردولتی سلمان فارسی» با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی موافقت کردند. ۴۹ درصد از سهام این صندوق به بخش دولتی و ۵۱ درصد به بخش خصوصی تعلق گرفت. 

صندوق پژوهش و فناوری سلمان فارسی به عنوان یک صندوق جامع فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان مجوز تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری جامع را تنها به دانشگاه‌های دارای پارک علم و فناوری و یا مراکز رشد یا نوآوری اعطا می‌کند. 
شرط صدور مجوز تاسیس صندوق جامع این است که در پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها یا مراکز رشد آن‌ها دست‌کم ۱۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان استقرار داشته باشند. 

سایر مراکز اصلی نیز می‌توانند به صورت مشترک و به شرط استقرار ۱۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان درخواست مجوز تاسیس صندوق جامع را به کارگروه ارائه کنند. 

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در میان ترکیب سهامداران دولتی صندوق پژوهش و فناوری سلمان فارسی، دو دانشگاه امام حسین(ع) و علوم پزشکی بقیةالله(عج) حضور دارند. گفتنی است سهم هر یک از این دو دانشگاه ۲۰ درصد است. مابقی سهام صندوق نیز به بخش‌های دیگر دولتی و خصوصی تعلق دارد.  

در کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان علاوه بر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، نمایندگانی از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران حضور دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا