۴۰ شرکت دانش‌بنیان در استان قزوین ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: در سال جاری ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف به جمع دانش‌بنیان‌ها در استان افزوده شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر جعفر احمدی» رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: در حال حاضر ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در استان قزوین فعال هستند که نشانگر رشد ۴۳ درصدی فعالیت این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته است.

احمدی ادامه داد: تعداد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین نیز ۴۵ شرکت است که این رقم در سال گذشته ۳۳ مورد بود که نشانگر رشد ۳۶ درصدی استقرار این شرکت‌هاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار ضرورت ایجاد و توسعه زیرساخت برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان که به آن به طور جدی نیاز داریم باید شاهد توسعه و ترویج فرهنگ دانش‌بنیانی نیز باشیم.

احمدی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری کشور در سه درجه رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: پارک قزوین در درجه سه قرار دارد و با توجه به فعالیت‌های پارک و جایگاه علمی و اقتصادی استان در کشور این رتبه‌بندی شایسته ما نیست و باید تلاش کنیم تا وضعیت خود را در رتبه‌بندی کشور بهبود ببخشیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین همچنین با بیان اینکه جهش خوبی در زیست بوم فناورانه استان شکل گرفته که باید این روند تداوم یابد، گفت: در همین راستا امسال ۱۴ محصول فناورانه و دانش بنیان از سوی شرکت‌های مستقر در پارک در استان رونمایی شد که از جمله آن‌ها باید به دستگاه پرداخت آنلاین، سیستم واترسوآپ با هدف صرفه جویی مصرف آب، تولید کلاژه برای محصولات آرایشی بهداشتی و جوان‌سازی پوست، اخلال کننده پهپاد و سیستم سرعت سنگ خودرو اشاره کرد.

وی افزود: استان قزوین زیرساخت خوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد و پارک علم فناوری به عنوان تنها موتور فعال در این زمینه، تمام تلاش‌ها را بر دوش می‌کشد و امیدواریم این زیرساخت با حمایت مسوولان فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: در تسهیلات تبصره ۱۸ که سال گذشته به پارک علم و فناوری اختصاص داده شد ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۹ شرکت فن آور جذب شد که ۱۸ درصد بیش از میزان اختصاص یافته به پارک بود.

وی همچنین اظهار کرد: پارک علم و فناوری قزوین به منظور بهبود شرایط برای پذیرش و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، درخواست تخصیص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی را داشته که امیدواریم در سال آینده محقق شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا