فراخوان «شناسایی صاحبان ایده و گروه‌های خلاق و نوآور» در مناطق آزاد کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، فراخوان «شناسایی و جذب صاحبان ایده و گروه‌های خلاق و نوآور» در هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور آغاز می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «علی قجری» اظهار داشت: به‌منظور جهشی موثر و کمک به توسعه صنایع خلاق فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد کشور، نخستین دوره فراخوان سراسری شناسایی، سازماندهی و جذب افراد صاحب ایده، استارتاپ‌ها و گروه‌های خلاق و نوآور در هفت منطقه کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو برگزار می‌شود.

وی افزود: مبتنی بر سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت راهبردی و اقتصادی فناوری های فرهنگی و نرم، لزوم همگرا کردن ظرفیت‌ها در کشور و نیز با توجه به اینکه فناوری‌های نرم و فرهنگی جز اولویت های الف توسعه فناوری در نقشه جامع علمی کشور قرار گرفته است، مناطق آزاد کشور به عنوان بهشت فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اقدام سراسری در حوزه صنایع خلاق و نوآور را آغاز کرده است.

قجری با تشریح حوزه‌های مختلف این فراخوان اظهار داشت: همه حوزه‌های مهم فناوری های فرهنگی و نرم از جمله تولید محتوا و نشر مکتوب و دیجیتال، طراحی، اسباب بازی، نوشت افزار، لباس و سبک پوشش، صنایع دستی، گردشگری، فناوری‌های اجتماعی، نوآوری‌های اجتماعی، گیم و بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و پی نمایی، سینما، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، تبلیغات، فناوری های مهندسی انگیزه، سازوکارهای مدیریت بهره وری و حکمرانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، بازی وار سازی، خدمات ارتباطی، رسانه ای، آموزشی و یادگیری در این فراخوان مورد نظر هستند.

وی با اشاره به مخاطبان و سازوکار اجرایی این فراخوان خاطرنشان کرد: هر یک از مناطق آزاد هفت گانه در کشور به صورت مستقل و متناسب با اولویت‌های موضوعی و مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه خود طی این فراخوان به شناسایی و سازماندهی صاحبان ایده و استارت‌آپ‌ها اقدام می‌کنند.

قجری اضافه‌کرد: همه علاقه مندان حوزه نوآوری و خلاقیت در اقصی نقاط کشور این فرصت را دارند تا در فراخوان مناطق مختلف شرکت کنند، اما بدیهی است موضوعات، ایده‌ها و کسب و کارهایی که به‌طور مستقیم با ظرفیت‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد تناسب داشته باشند، شانس بیشتری برای جذب در این رویداد را خواهند داشت.

مدیر فرهنگی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: در سالی که مزین به موضوع دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، صنایع خلاق فرهنگی می‌توانند فرصت ویژه ای را برای خلق کسب و کارهای نو، جذاب و با ارزش افزوده اقتصادی زیاد ایجاد کنند تا ضمن کمک به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه، به خلق ثروت و تولید کار منجر شوند.

وی افزود: علاقه مندان اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، هنرمندان، اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی، برنامه نویسان، فعالان زیست بوم فناوری و هر فرد خلاق و صاحب ایده، فرصت حضور در این فراخوان را دارند و می توانند با مراجعه با وب‌سایت هر یک از مناطق آزاد کشور نسبت به ثبت نام در این فراخوان اقدام کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا