سهیلا سالاری: سیستم بانکی و مالیات مهمترین چالش ما در مسیر کارآفرینی اجتماعی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک صنعتگر گفت: یکی از مشکلات دیگر ما کارآفرینان بانک‌ها هستند. برای شروع کار به 10 بانک مراجعه کردم و آن‌ها حاضر نبودند برای شرکت من که یک شخصیت حقوقی است حساب باز کنند؛ بانک ها فقط دوست دارند با اشخاصی کار کنند که مطمئن هستند دائما حساب‌هایشان پر از پول است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا، «سهیلا سالاری» کارآفرین حوزه صنعت و تولید کننده الیاف سرامیکی درباره چالش‌ها و مشکلات کارآفرینی اجتماعی بانوان اظهار داشت: در مدل کاری ما به علت سخت و زیان آور بودن کار در واحد تولیدی مجبور هستیم بیشتر از نیرو کار مرد استفاده کنیم اما در بخش اداری شرکت توانسته ایم از حضور بانوان هم بهره ببریم.

وی ادامه داد: مشکل بزرگی که تا امروز با آن دست و پنجه نرم کرده ام، نگاه تبعیض آمیز به زنان در حوزه کارآفرینی بوده است زیرا در هر موضوعی وقتی یک مدیر و کارآفرین زن وارد می شود باید بیشتر انرژی صرف کند تا جایگاه خود را به عنوان مدیر مقتدر تثبیت کند.

سالاری گفت: یکی از مشکلات دیگر ما کارآفرینان بانک‌ها هستند. برای شروع کار به 10 بانک مراجعه کردم و آن‌ها حاضر نبودند برای شرکت من که یک شخصیت حقوقی است حساب باز کنند و این روند تقریبا یک و نیم ماه زمان برد. بانک‌ها فقط دوست دارند با اشخاصی کار کنند که مطمئن هستند دائما حساب هایشان پر از پول است و علاقه‌ای به شروع کار با کارآفرینی که ممکن است در آینده دچار مشکلات مالی شود ندارند.

این بانو کارآفرینی ادامه داد: مشکل دیگر سیستم مالیاتی است. در حالی که پنچ ماه از تاسیس شرکتم گذشته بود اداره مالیات مرا مجبور کرد مالیات پرداخت کنم در حالی که شرکت من هنوز به سود دهی نرسیده بود و حتی در ماه‌های اول زیان ده محسوب می شد اما متاسفانه در آن زمان مجبور شدم مالیات پرداخت کنم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا